keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 27 Disember 2019

Mungkin Ada Hikmahnya part 3

aku : Stay mana sis?
budak : saya tinggal dekat ngan mid valey kak ...
aku : uiiiiiiii ... jauh tuuuu ... Banting ni pun dah rasa macam hujung dah haaa ...
budak : itu la dia ... tapi takpe la .. ok je ni ... akak dari mana ni?
aku : tadi siang keje .. kete lak rosak kat bengkel ... tu yg naik grab ni haaa
budak : ooo ... akak asal mana?
aku : Kelantan .. adik?

tiba-tiba telefon aku berbunyi - sebang kencang ngan mekanik aku ... siap gelak2 bagai ...

aku : sori ... tadi mekanik saya call .. cakap kereta dah ok .. dah siap repair ... tapi esok dia nak test dulu sebelum ambik ... 
budak :  oooo bagusnya akak nye mekanik ... memang kenal ke ape?
aku : xde la kenal sangat .. tapi dah lama betul saya hantar kereta ngan dia .. memang kereta tu buat ngan tangan dia aje .. ngan org lain saya x hantar ...

budak : Cina ni kalau baik .. memang baik betul kak. suami saya cina kak. family dia semua baik. dia orang kl. Saya asal Kampung Baru kl tu aje kak ... tapi bukan tinggal dengan mak bapak asal .. dengan keluarga angkat.
aku : ooo ye ke ... bagus laa kalau ngan family mertua pun semua baik. tak kesah sape pun dik .. yg pasti dorang dah jaga dengan elok n besarkan dengan baik.

banyak aku bualkan dengan budak ni sebenarnya .. dok pung pang pung pang tak berenti sampai laaa dah sampai depan umah aku ... dalam hati rasa nak ajak g minum atau makan2 aje kalau dia masih lagi nak spend time dengan aku n relax jap. atau just nak berkenalan lebih mesra ..  tapi bila pikir balik ... jam pun dah nak masuk jam 11 .. dia jauh lagi nak drive .. takut lak dia tak sihat ... soo sebelum turun ..

aku : terima kasih ye dikk hantar jauh2 ni ... hati2 memandu.. jaga kesihatan elok2 ya.. take care tauuu
budak : ye la kak .. thanks ya kak .. seronok sangat sembang ngan akak. saya tak pernah dapat customer macam akak .. happy sangat saya rasa malam ni  ...
aku : ye ke ... hehehehe (gelak bahagia) ... panjang umur kita jumpa lagi insyaallah ... Assalamualaikum ,... bye
budak : Waalaikumussalam ... bye kak .. selamat malam ...

malam tu walaupun aku frust gila sebab tak tercapai hajat nak balik kampung jumpa mak aku  ... rasa rugi sebab duit tiket dah lebur macam tu aje.. rasa hopeless sebab takde cara lain aku nak balik kampung jugak ... rugi lagi sebab kena bayar grab mahal ... serabut ngan kete rosak lagi ... n macam2 hal lagi ... tapi aku dapat lelapkan mata dengan tenang .. langsung hilang semua tu sebab aku tau .. Allah beri banyak nikmat pada aku sepanjang umur aku ni ... Syukur Alhamdulillah ...

Aku doakan semoga budak tu diberikan kesihatan yang baik ... diberikan kekuatan fizikal n mental untuk menghadapi apa juga dugaan yang dia hadapi .. diberikan kesembuhan atas segala penmyakit yang dia hidapi ... dan dilimpahi kebahagiaan berpanjangan ...Amiiinnn . kawan2 tolong aminkan juga ya ...

muah ciked xoxo


~ It'S OnLy Me ~ Amietz

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Welldone Amietz.. youre the best

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky