keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 25 Ogos 2009

Kalau dah nama rezeki ...


huu .. sedap tuu ..dah lama tak makan tapai ubi... pagi ni sorang rakan sekerja aku sedekah pada kitorang tapai ubi ni .. baik nye dia .. haritu bagi
buah nenas yenkee .. then bawak lak buah rambutan n pulasan .. ni bagi lak tapai .. mmm gitu la bila berbudi pada tanah ... boleh sedekah kat orang gak bila ada hasilnya kan?? ...


Dulu masa kekecik .. .. arwah apak ada tanam macam macam pokok ... rambutan gading, rambutan merah, kelapa, durian belanda, limau kasturi, jambu batu, belimbing, hahah pokok jering pun adaa.. n memacam lagi la .. seronok gak .. ada sekali tu kami wat kebun kecik .. tanam kacang panjang, ubi keledek, timun batang, kangkung ... seronok betul masa kutip hasilnya. siap leh sedekah kat jiran-jiran. masa rambutan berbuah ... haaa koo leh kata semua jiran n orang yg datang kat umah dapat hasilnya .. lagipun .. bukan rugi pun bersedekah .. pastinya pokok tu berbuah lagi ... lagipun bukan abis pun makan semua ... tak baik kedekut .. nanti payah rezeki tauuu dak??...

Satu kita bersedekah ... 7 rezeki datang balik kat kita... asalkan kita ikhlas memberi .. pasti allah balas dengan 1001 rahmat buat kita ... tambah lak dalam bulan puasa ni .. lagi la berlipat kali ganda ...

ok lah ... penat la rasa malam ni .. esok nak kena bangun awal .. salam buat semua n selamat berpuasa allz ...

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~
weeee

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky