keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 24 Februari 2010

rumusan semalam nye kes ...


huuu sebenarnya jijah nak citer kes semalam yang berlaku sepanjang masa dari siang ke malam ...
memacam laa jadi ... ada suka .. ada duka juga ...

citer bab yang tak best dulu la kay ...

pepagi semalam bermula kiss kiss bang bang kete jijah ... soo semua ok .. settle .. n buat report malam tadi ... dah abis laah .. mood ok je pun sepanjang hari ..

masuk tengahari .. kes gegelak bermula ... start dengan memo yang ada perkataan GOPENG .. soo salaH typing ... jadi ler perkataan GIPONG ... soo akak T tu tergelak laa sensorang masa dok proses surat n tunjuk kat kawan depan jijah ni ... aku tumpang gelak gak la bila dia cakap ,..

kak T : Zie .. tengok ni ... dah macam GABAN la pulak bunyi nye ...
zie : a ah laaa ... Gopeng jadi Gipong ... (sambil gegelak) ... abis laa orang sekitar pun gegelak sekali termasuk laa aku ... but tuan punya memo senyap je ... heheh jgn terasa la ekk .. dia pun tak perasan ....

another incident ... masa aku bergosip ngan orang sebelah n geng bahagian dia .. alih alih orang belakang jiran kanan aku mengintai ... hahah cecepat dia tutup .. tapi sempat gak laa dia mengintai ... udahnye semua gegelak ....

wani : ala kak ... abis la rahsia terbongkar ....
aku : alahai ... abis laa komplot ... satu deret ni semua dah tauuu ... abis laaaaa ....
kak T tetiba je gelak sakan ... then dia cakap .....
kak t : amie nii ... kelakar laaa .. dah macam cerita P.Ramlee lak ....
(udah semua orang dok gelak sakan... riuh rendah jadinya)

next incident bila kak nora mintak tolong ajarkan cemana nak edit carta (dia belajar hal komputer ngan aku kalo dia tak tau) .. sooo .. alih alih dia panggil ....

kak N : amie ... cemana nak buat kotak n letak tanda right yang slash tu ??
dari sebelah aku jawab ..
aku : kak nora guna petak mana?? empat segi ke? atau yang petak ada A tu??
kak N : 4 segi ...
aku : aaa pakai yang petak ada A tu ...
(sambil nengok dia terkial kial nak buat petak ... dari beso .. jadik kecik .. kang jadi panjang ... hahaha sesak napas aku nengok ... maklum lee .. aku ni kan kurang saboo orang nye..aku pun pegi laa sebelah n ajarkan)

aku : mmm yg tu delete ... ambik petak A .. gantikan ...
(terkial kial dia buat) .. aku suh dia scroll atas ... nampak ada dah petak 4 segi yg dah siap ada slash (/) .. hahaha cara paling cepat ....

aku : ok .. kak nora click kanan ... pilih copy (nengok dia buat) ... ok ... kak nora tekan control ... V (nak paste)

kak nora >>> dia ikut je arahan aku tadi .. then dia pun macam tercari cari ... n cakap

kak nora : KAT MANA NAK CARI V???/

aku >>> hijau biru rasa n pecah ketawa aku ... n aku pun cakap ...
aku : huruf V la kak nora ... mana lak aku nak tunjuk V lagi ... hahaha kalo ada makhluk asing V tu leh gak aku tunjuk ... hahahaha .. adoii comfuse aku kejap .. blur blurr tak tau nak tunjuk cemana dahh ... hahaha ....

hahaha hadoiiii ... sabar je laaa ... kak nora ni .. tu la dia ... kekadang wat aku stress .. kekadang wat lawak tak hengat ... sabo je la aku ...

then petang ... dah mula balik bad luck ....

kak M ... masa kat tandas .. alih alih leh tergelincir ... nasib laa dia sempat berpaut ... on the way balik ke tempat duduk dia .. dia dok istighfar jer .. memasing hairan laa ... n dia pun citer laa ape jadi .. sib baik takde ape ape yg tak elok berlaku ... mmm ... hati hati k ....


last ly ...
memula si Ija ni happy dok sembang ngan laki dia ... bila letak fon ... selang 2-3 minit .. alih alih ... fon ringing n dapat berita .. adik dia n husband dia terlibat dalam kemalangan jalan raya ... adik dia cedera teruk juga di ke dua belah tangan n husband dia lak pensan tak sedarkan diri .... nangesh sakan dia semalam ... (aku bab orang nangesh memang lemah .. sbb automatik aku jadi kaku tak tau nak buat ape)

soo petang semalam .. pakat pakat pegi tolong dia ... 2 buah kete ... ambik anak anak .. bawak kereta kawan aku tu balik ... pegi sepital ... dorang cakap semalam dah gelap gak la baru sampai semula kat office .. around 6 - 7 ...

mmm sabar la ija .. dugaan buat dia bertimpa timpa ... bermula dengan husband dia terjatuh n hilang separuh ingatan lampau jer .. then si ija ni bagi aku .. memang tabah orangnya .. dia la tunggak segalanya .. dengan laki sebegitu .. anak anak lagi .. n kerja pun kontrak .. semua atas bahu dia jer ... hebat kan ??

aku belum tentu lagi mampu setabah dia .. tuhan menyayangi ummatnya dengan segala cubaan dan dugaan dalam hidup ... mmm aku doakan semoga dia sekeluarga sentiasa di pelihara dan dimurahkan rezeki ... aminn ..

gitu la kesahnya ... ada suka dan duka ... soo memang ada orang orang tua cakap .. kalau kita bersuka ria .. jangan terlalu suka .. sbb nanti nangis ... mmm mungkin ada kebetulannya juga kan ...

~ It'S OnLy Me ~
weeee

1 ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky