keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 16 Mac 2010

12 tips ..... ke - 2

ok ... ni siri ke 2 .....

2. JANGAN ABAI TANGGUNGJAWAB ASASI .... (panjang sikit ustazah cerita . tapi best )

ustazah kata .... jangan sesekali kita abai tanggungjawab asasi .. jika sebagai suami.. lelaki tu kena jalankan tanggungjawab untuk memimpin isteri dan anak anak (keluarga) ...

tapi sempat lagi dia cerita kes suami kena dera ngan isteri yang hangat beberapa bulan dulu.. sampai hijau biru ... kata dia .. tu isteri yang gunapakai peribahasa >>> KENA-KU ...KENA.. MU" ... (hahaha gamat jap bilik meeting tu)
ustazah cerita .............
suatu masa selepas kemangkatan nabi Muhammad ...apabila rindu ... Aisyah menziarahi pusara nabi ... aisyah menangis (ustazah kata .. menangis boleh .. tapi jangan sampai meraung raung) ... Aisyah berkata ...
Ya Rasulullah ... engkau tak pernah berkasar dengan ku tak pernah abaikan tanggungjawab sebagai suami .... tiada laki laki lain yang dapat menggantikan mu ya Rasulullah ...

ustazah cerita lagi .... pernah satu ketika ... Nabi memberi kuliah .. nabi memberi tahu ... mana-mana lelaki yang menyediakan segelas air kepada isterinya .. suami itu akan mendapat pahala ganjaran daripada allah .... bila habis kuliah .. nabi mengangkat kepalanya .. dan tak ada sesiapa di depannya ... (ustazah kata .. semua dah lari balik ke rumah ... sbb nak pahala) ... kalo pompuan lak ... bagi segelas air kepada suami ... dapat pahala puasa sunat 1 tahun.

 ustazah kata lagi ... pemimpin kena tunjuk contoh yang baik pada keluarga ... dia kata .. anak anak ni cepat lupa apa yang di cakap .. tapi dia tak lupa apa yang dia nampak ... kalau nak panggil pasangan ... atau anak anak .. panggil nama dengan panggilan yang baik baik ...

then ustazah tanya .... yg wanita wanita ni ... keluar rumah nak gi keje .. ada salam tangan suami tak ?? sebabnye ... kite tak tau lagi .. adakah kita akan balik ke rumah mana satu ... rumah kekal atau rumah sementara ?? dia cakap gak ....

Tips supaya suami kekal duk rumah .... kalau suami nak keluar tu ... kena salam ... cium tangan  ... then ... kena babai ... (tata titi tutu) ... mengikut kajian ... prestasi suami akan meningkat sebanyak 70% ...
kena kasik pantun gak ...... babai tata titi tutu ... balik lambat tak bukak pintu .... hahahah ...

 ..jgn sesekali serah tugas pada bibik ... sempat lagik dia citer ..
bibik : bapak sudah balik pak .......
tuan rumah : iya .. baru balik
bibik : bapak mahu minuman ??
tuan : iya .. mahu ...
bibik : bapak capek ya ???
tuan : iya ..penat ...
bibik : bapak mahu di urut ....
tuan : iyaa .. mahuu .....
hahahahahahhaha .......

dan juga ... untuk keberkatan duit gaji kita ... hulur laa pada mak.. ayah.. mertua ...

lastly ... ustazah kata .. sebagai perempuan ... kena banyak bersabar dengan suami ... dan

"DUNIA ADALAH TEMPAT UJIAN .ALLAH UJI DENGAN KESENANGAN DAN KEMEWAHAN."

..... aku tak bimbang dengan orang yang miskin ... tetapi aku bimbang dengan orang orang yang senang ...

..... tunggu tips ke 3 ..........




~ It'S OnLy Me ~
weeee

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky