keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 9 Mac 2012

Ombak Rindu Trip @ Mutiara Redang - 5

 Sambungan ....


Penat bermandi manda sepanjang petang bersama 2 orang office mate aku  .... oo yeah ... lupe lak nak cakap ... adik aiman join sekali ... bagus betul budak ni sorang .... rajin ... peramah ... soo kami ber 4 memang having fun ....


soo malam tu cuma ada makan malam je ... ye lah siang dah penat ... aku pun mula rasa mengantuk... malam tu hujan lebat mencurah curah ... best sangat tido .... tambah lagik dengan deruan ombak depan umah ... heeeeee

tapi sepanjang aku ada di sana ... aku paling suka bila waktu mandi ... air dia sejuk sangat sangat .... kat kl ni .. jangan harap laa nak merasa air sejuk ... air panas ada la ... tapi vicky memang tak suka air sejuk .. selalu dia membebel pasal air panas ... tapi rupanya ada juga orang yg dah kena ... bila dia tanya ... sini air panas tak ada ke??? then jawapannya senang bangat .... ITULAH BEZA BANDAR NGAN PULAU .... hahahaha ye lah ... dah selalu senang ... sesekali susah sikit ... lagipun ... tak matinya kalo mandi air sejuk ... lagipun lepas tu nak mandi laut gak kann ??

pagi hari ke 2 (Sabtu) ... hujan renyai dah berenti ... rupanya apa yang aku cari ..semuanya ada di sini ... aku teringin sangat nak makan nasik goreng pantai ... nasik goreng biasa je .. tapi ada isi ikan kat dalam tu ... kekadang orang letak kacang panjang .... memang kapel yg superb sekali .... rasanya memang ada umphh ... rezeki aku agaknye ... pagi tu kami di hidang dengan nasik goreng kampung n pulut kelapa dengan ikan goreng ... perghhhhhhhhhhhh .... layan abesss .... Alhamdulillah ....

kata orang ... kenyang kebuntang ... hahaha .. lepas sarap .. semua bersedia untuk ke laut .... ape lagik ... SNORKLING ..... SNORKLING ......

kami pakai uniform yg sama je ... hehehe takyah laa semuanya berpasir nanti .. susah nak basuh .. orang perasan ke tidak .. aku tak peduli ... suka suki aku le nak pakai yg sama ke tidak kann ... hehehe ...

pagi tu ombak kuat ... bot nelayan tu takleh naik kat jeti ... bot kecik aku tak pahsan lak ... takde rasanya ... sooo .. kami semua kena gi ke sebelah kiri pulau tu .... fuhhh ... rasa macam blurr japp ... cemana kes nak naik bot ni ... dari pantai ... kami kena meredah air tu sampai ke bot tu ... aku nengok awan nano n the geng pun dah lebih paras bahu dorang ... hahaha ... itu tinggi ... kalo kecik comel macam kami ni ... cemana gaya ??






soo kami ber 4 pegang tangan memasing n redah ... awan nano dah tunggu kat bot tu .. situ memang dah tak cecah kaki ... hujung jari pun tidak ... hahaha .. nampak gaya .. semua memang dah basah pagi tu ... tapi pagi tu ... tinggal amir, yenn, izany je yg follow kitorang ... awan nano tinggal ... hemmmm apasal ek ?? upenye dia hantar kitorang naik bot je... then dia tak follow ... aku nengok dia kutip barang n slipar yg ada kat pantai tu ... hmmmm .... apasal dia tak ikut ekk ???....

patutnya kami ke taman laut pagi tu ... tapi ....... rupanya kat sana pun .. dorang dah naikkan bendera merah .... NO ENTRY ok ... air cetek kot??  .. (aiyoohh ... itu macam ka ??)  tapi aritu arus air kuat mungkin jugak takleh nak berenti kat jeti .... soo kami patah balik ke sebelah satu agi .. melepasi pulau yg kami duduk tu ... tak jauh sangat dari mutiara redang ...

macam biasa semua turun ... aku memang dah niat nak turun ... tapiiiii .. pagi tu aku memang rasa tak selesa ... aduhhh tak mungkin aku mabuk laut .... aku rasa sbb aku makan banyak sangat pagi tu ... minum air lak sampai 2 cawan ... bukan gelora lautan jerr ... dalam prot aku pun memang bergelora ... aku angkat smender putih pagi tuuu ..surrender ...

kali ni aku tak rasa sedih dah ... sbb aku memang tak boleh nak masuk air ... aku tahan je rasa nak muntah tu ....

nani .. wani n vicky layan snorkling ... tapi ramai gak yg tak masuk air ... katanya arus kuat ... siap ada yg muntah muntah n nangis nangis .... NAK BALIKKKKKKKK.... NAK BALIKKKKKK ....
pepagi tu ... ikan dapat sarapan percuma ... hehehehe kata yenn ... bagi makang ikang dohhhhhhh ... heheheh ...

pagi ni nampak macam semua tak puas snorkling ... tak tau laa ... pandangan pun tak berapa jelas kata nozi... air kelabu ... hujan malam tadi la kot ....sooo kitorang pun gerak balik ....

 on the way balik ... bot melantun lantun .. dah macam roller coaster ride lakk .... bestttt .. aku ngan geng cikaro siap tergelak gelak lagi .....

 sampai tempat tadi gak .... tempat memula naik bot ... haduuuuu sekali lagi haru ... turun beramai ramai .. hahaha

sekali ni dorang gelakkan aku lagik ... kan aku dah citer masa memula tu ... aku ni susah nak jejak kaki kat dalam air tu ... asyik terapung je lebih ... part berdiri tu aku tak belajar lagi ok .. semalam baru belajar terapung ... hahahah ...


udahnye geng dorang tarik je aku g pantai ... dah jejak pun kaki ke tanah ... yg aku ni dok terapung lagik .. dorang siap gegelak kan aku sambil cakap  ...

 kaki dah boleh jejak laaaaaaaaa ...
aku : ye ke ??? sambil cuba jejak kaki ... hahaha memang punn ... dah sampai paras pinggang aku je pun ... aduhhhhhhhhhh kes berat ko jahhhhhhhhhhh ...

on the way balik ke chalet .. dorang dok gegelak lagi pasal tu ... aku pun sama gak rasa geli ati ... adoii .. apasal laa aku ni ... aku paling belakang n jelir lidah kat dorang ..... weeeeeeeeeeeeeeeekkkkkkkkk ... gelak kan aku yerrr ... :P:P:P:P

happy ........... then kami berehat je sblm makan tengahari n then bersiap petang tu untuk ke taman laut semula ....

2 B Continued ...... more fun comming ......


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky