keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 1 Julai 2014

1st day puasa Kakak

Aku : Kakak puasa tak hari ni? ...
Syatrah : kakak puasa sampai kul 5 je ... 
Aku : laaaa kenapa sampai pukul 5 je? dah sikittt je lagi nak maghrib ...
Syatrah : Sikit je ke lagi????
Aku : Ye la ... pukul 5 dengan pukul 7 .. kan dah dekat ...
Syatrah : alaaaaaa .... kakak haus sangat ...
Aku : kakak main lari lari kat sekolah ekk ??
Syatrah : tak ..
Aku : Kawan kakak puasa tak ??
Syatrah : Kat sekolah tadi kawan kakak bawak keropok ... ustazah bagi ..
Aku : abis kakak makan ke?
Syatrah : Tak .... tapi kan cik miee ... 3 kali perut kakak bunyi bunyii ...
Aku : memang la ... sbb kita puasa .. kakak cuba bayangkan kalau orang yang langsung takde makanan .. hari hari dia tak dapat makan ... sbb tu kita kena bersyukur sebab Allah bagi kita makanan ... Esok kakak cuba lagi ok ...
 Syatrah : takpe .. takpe .. esok kakak cuba lagi ...
Aku : Kalau kakak rasa kakak tak tahan sangat .... kakak tido ek ...
Syatrah : Ok ....



Hehehe ... teringat masa aku kekecik ... pegi balik sekolah jalan kaki 30 minit ... haus koooo ... tambah bulan posa... panas lak tuuu  ... perghhhhhhhh .... bila pepetang aku cakap kat ibu aku tak tahan nak berbuka ... ibu mesti akan suruh aku tidur .... katanya ... sayang puasa ... dah dekat nak berbuka ... sikit je lagi ....

tak pun bila dah sejuk badan bila balik sekolah ... aku pasti akan mandi lelama .... takde la aku minum air paip tu .... tapi....  dapat basah lidah pun jadi lerrr ... tambah lak air paip kat umah aku dulu memang sejuk bedi 24 jammm .... fuuuhhh ... banyak syiok woooooooooo .... 



~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky