keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 3 Julai 2009

Jumaat yang berkat ...





Tau tak ape menda ni? hmmm .. mesti ada yg tau .. ada yg tak penah tengok pun .... ni la buah binjai namanya ... biasanya orang makan dengan sambal belacan ... ala ala macam orang makan tempoyak n sambal belacan ler ...





buah ni ada dua jenis.. satu yg masam .. satu lagi rasa dia masam-masam manis ....





soo ceritanya .... dah lama giler aku tak makan buah ni .. rasanya since pindah kelantan ... 1995 kot ? .. ye ke paklah ?? thn bape ek kita pindah Kelantan? ... dulu ibu ada la jugak beli buah ni kat pasar malam selayang utk makan ngan sambal belacan ... sedap nye ...





hari ni at last dapat gak aku makan ... kebetulan si fazila (geng opis aku) bawak dari kampung dia ... n kak ani pulak siap potong n letak garam ... uhhh ... masam, manis & masin sesikit ... sedap nyee ... memasing semua meratah je ... tapi skang ni perut aku rasa menggelodak n pedih lak ... dari tadi dok makan asam jer ... jiran sebelah aku ni bawak jeruk dari penang ... n ada lak yg bawak rambutan kuning ... uhhh fav. akuu .. murah rezeki tul ...














Tengah aku buat keje tadi ... alih alih akak sherry call ... dia kata dia kat building aku ni ha ... aik ... semalam di kelantan .. alih alih kat kl lak ... soo turun laa jumpe dia kat BSN kejap ... happy dapat jumpe dia .... ada je lawak nye bila ngan akak sherry ni ... rindu lak nak keje kat bachok ... happy times ...
Tengah sembang-sembang ... alih alih sorang aweks tegur aku ... "Hi Baby" ape kabar ... (alamak ... lama dah takde orang panggil aku baby ... teringat zaman studi ... kelako lak rasa dah tua tua ni orang panggil baby )... laaa ... si Azrah ... geng satu floor masa studi Pahang .... ahaks .. macam jejak kasih pulak ... isk .. lama betol aku tak jumpe dia ... since aku abis studi tu le ... ada dorang buat gath .. tapi aku tak berkesempatan lagi nak join .... memasing dah ada family sendiri ... harapnya semua happy n selamat sihat selalu ... kali ni pasti aku join ... insyaallah ....
haha ... satu perkara yg aku nak gelak nye ... orang masuk bank ada urusan .. aku masuk bank ... jumpe geng ... ahaks ..mamat yg jaga bank ni tengok je aku lepas sorang .. sorang aku jumpe ... ahaks .. aku sengih je la ... sedekahhh .....
cakap pasal "baby" .... ada laa kawan aku sorang ni (Hasnida)... konon nye nak memanja ngan laki dia... soo dia cakap la kat laki dia ...orang panggil abg baby nak ??
dah tu laki dia cakap ....
hmm tak mau la ... time ko sayang ... panggil la .. baby ... baby ... time ko marah .... babiiii ... babiii ...
adoiii tegelak sakan aku denga dia cerita ... mmm ... memacam la dorang ni .... tu la yg menceriakan hidup aku di Bachok ... geng gila gila ... geng hu ha ... hu haa ... n geng susah senang .... best kan ???
insyaallah ... memana pun pasti ada yg baik n gegila macam aku gak kan ?? hidup kita ni dibentuk melalui pemikiran kita sendiri ... kalau serius je kita fikir ... serius la jadinya ... aku nak hidup aku sentiasa ceria, bahagia, senang & ada peningkatan yang positif ... insyaallah ....
hmmm .. lets c ape lagi yg mendatang lepas ni ... ok ah .. nak sambung buat keje ... ni break nak ilang ngantuk jer .... adios ....




Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky