keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 30 Ogos 2010

Buffet Ramadhan

Salam n selamat Pagi all ... harapnye semua sihat dan ceria ....
Jijah ok je harini ... tak la rasa penat sangat walaupun Sabtu dan Ahad memacam program ada ...
Sabtu dan Ahad Jijah ada kelas... tapi yg best nye semalam kelas ada satu je belah pagi ... ikut perancangan awal nak kuar ngan Vicky belah petang ... lepas aku abis 2 kelas ... tapi satu cansel .. soo aku dapat la lepak lama sikit ngan dia ...
soo lebih kurang jam 12.30 tgh aku jumpe dia kat Bukit Tinggi ... daripada 1 wayang ... jadi 2 wayang .. layan jerr .. tapi tu la . leh pulak aku terlelap 10 minit awal tu ... hahah ngantuk siot ... lagipun macam boring je citer tu ... yg 1st tu best gak la ... soo lepas nengok wayang .. ronda jap lam kedai buku ... n usha kasut ... bukan ape ... kasut camel active aku tu dah season sangat sangat dah ... kalo heels tu aku ada 2-3 pasang yg ok lagi ... kasut flat ni penting ... kang time nak out station susah ler ... tak tahan aku kalo pakai heels siang malam .. huuu nahas beb ... tapi tu la ... takde lak yg aku berkenan (serius .. susah nak jumpe yg bebetul aku berkenan)
sooo kuar dari Jusco dah jam 6 lebih ..singgah umah makcik Vicky n jemput mak dia untuk berbuka sekali ... kali ni dia dah tempah awal awal di Quality hotel ... cian dia ... dah lama ajak aku ... tapi tu laa ... kalau hari hari biasa ni .. letiss aaa .. weekend lak .. ada jer keje ..
oo yeah ... lama betul aku tak jumpe makcik dia ... dari anak dara sampai dah anak 4 ... dari aku sekolah menengah sampai laa aku dah keje ni ha ... punye lama tuu ... dulu dia penah datang dengan Vicky ... beraya kat umah aku di Kepong ... seronok sangat agaknye ... jumpe jumpe je semalam terus dia cakap ... dia penah beraya kat umah aku .... hmmm aku ingat gak ... siap apak kasik tapau serba sikit kasik dia bawak balik ... dulu beraya di KL .. menunya mesti nasik dagang ... fuhhhhhh sedap sehh ibu buat .... gulai darat ikan tongkol .. dengan rasa dia masam masam masin (dah nama gulai) ... nasik dagang pepanas dengan hirisan halia n halba dalam tu ... fuhhh syaduuu (terbayang nasik dagang panas ngan asap yg berkepuk-kepuk la pulak ..) ... tak sabo nak raya ...
hehehe melalut lak ... ok sambung pasal berbuka ... nak pegi quality hotel tu pun satu ... gerak dari umah vicky dah jam 7 .... memang sah tak sempat .... guna garmin je la .. sbb dua dua pun buta jalan ... satu yg aku tak suka garmin ni .. kekadang dia merepek meraban gak ... tah mana mana jalan dia cakap tah .... ada ke patut sampai lobby belakang lak sampai nyer ... udah tu jalan sehala pun dia tala gak ... yang aku ni pulak ... main ikut jer ... hahahah .. hampessss ... (gelakkan diri sendiri) ....
sampai memang laa dah lewat sesangat .... jam 8 lebih ... orang dah kenyang kebuntang ... aku lapo lagik ... dah abis irama dah usus aku nyanyi ... hip hop pun sudahh ... masa kami sampai .. memang laa jenuh depa menengok nye ... kata Vicky ... mie ... they all looking at us ... strange looking ... like alien ... hmm aku cakap .. pedulikan aje ... biar je dorang tengok ... (bagi aku .. dah terbiasa sangat kalo orang nengok macam pelik semacam tu ... hehehe maklum laa .. orang besar-besar ...anggap macam nengok queen je laa ... tak luak gak kan ... soo memacam makanan ada ... tapi kalo dah puasa .. mana leh makan banyak ... minum air n kuih aje pun dah kenyang ... ape pun .. aku semalam meratah kerabu mangga ... sedap sehhh .. n satu agi .. menda pertama aku terjah ... kambing panggang ... alahaiii ... sedap betol ... lembut je daging dia .. langsung takde bau ... hari hari makan mutton pun takpe sehh ... arwah apak dulu suka sangat beli kambing ... bahagian tulang yg ada isi tu ... mesti dia letak garam kunyit n goreng gitu jer ... perghhhhh ... (tangkap leles lagik sekali) ..hehehe ...
selesai ape semua ... jam 9 lebih kami pun gerak laaa ke destinasi memasing ... vicky ke kepong ... aku ke banting ...  what a lovely day ...
esok cuti yey ....... tak saboooo ... ingat nak buat biskut raya lah ... dapat 2 jenis pun dah kira ok ... tapi tak tau la tu ... si syatrah ada tu ... kang kuih kemana ... syatrah kemana .. aku kemana ... hahahaha ... hampesss


~ It'S OnLy Me ~
weeee

1 ulasan:

malinasiam berkata...

ko kalau buat biskut raya
lebih2 sikit
pos kat aku

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky