keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Sabtu, 28 Ogos 2010

geng sekolah

 rindu lak lama tak g makan kat pak li ....
hari ni ada kelas di Puncak Perdana .. jauh juga ... nasib baik laa tak mengantuk ....
bulan-bulan posa ni memang aku cepat mengantuk kalau memandu ...cemana laaa nanti kalo aku balik kampung sesorang tuk raya ni ekk .... hmmm ...

tadi aku sampai umah dah jam 7.40 ... dah lepas waktu berbuka ... tapi sbb malas nak berenti .. aku tahan je dulu ... tunggu sampai umah baru berbuka ... tadi ada 2 kelas je .. esok ada 2 kelas sebelah pagi ... petang nye aku janji ngan Vicky tuk teman dia nengok wayang n berbuka bersama di Hotel Quality ... cian dia .. dah lama dia ajak aku .. katanya lauk lauk malay semua nampak sedap n mengiurkan ... ye lah .. dia jarang jarang makan .. kalo kite .. tak heran dah kan ..aku lak esok ... nak cari lauk Kambing ahh ... dah lama tak makan daging kambing ... teringat masa makan di Miri ... sedap nye laa depa masak kambing tu ... lembut je daging dia ... yg lelain semua tak makan kambing tu ... soo hidangan meja VIP tu .. aku je yg meratah ... nasik tak makan langsung . ... nyamannn ...
Ibu ape kabar la ek ... malam karang nak call lah ... sambil tu leh tanya ape ibu nak untuk aku bawak balik ke kampung ... biasa beli tempe jer ... buat masak lodeh di pagi raya .. kat sana takde tempe fresh ...kalo ada pun yg dah lama sangat ... tak best ... raya ni nak buat menu ape lak ekk ... last year buat laksa power je ... ibu tak larat nak masak ... soo aku buat je la laksa tu ..mudah ... lagipun bebudak ni macam dah ketagih lakk .. siap datang umah 2-3 kali semata nak makan laksa ....
itu satu yg aku puji bebudak yg serang umah aku .... datang ngan perut kosong ... balik dengan kenyang nye ... tak penah dorang datang semata nak duit raya jerr ... pasti dorang akan makan ape yg kami sajikan di pagi raya ...
pernah satu kali tu .. ibu takmo masak masak makanan lain .. soo ingatnya nak hidang biskut n air je la ... udahnye bebudak tu tanya ... ibuuuu ... takde makan makan ke ??? bihun sup ke .. laksa ke ?? ...
cian la pulak aku dengar ... siap cakap cenggitu ... soo sejak pada itu .. memang kami tak penah tak masak makanan berat kat umah tu ... paling simple spegeti oleo laa .. atau makaroni goreng ... hmm ... nak cari menu lain laa ... lain dari sebelumnya .. yg bebudak tu tak penah rasa lagi ...  ada idea ???
........................................

p.s ; sedap nye laksa sarawak n teh c peng ....

~ It'S OnLy Me ~
weeee

1 ulasan:

Amieynna Amin berkata...

xpernah cuba lg laksa sarawak..
tgk gambar.. sgt menyelerakan..
nasib baik tgk waktu malam..huhu

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky