keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 8 Oktober 2019

Saat Berpisah


Seingat aku. .  Sejak aku muda remaja . Memang aku dah di ajar utk berdikari. Semuanya aku kena buat sendiri.. Walau aku x tahu.. Walau itu baru pertama kali dlm hidup aku. X ada istilah nak manja2 atau berhantar. Semua sendiri.. Pandai2 lah aku nak survive.

ye lah ... masa tu apak ada motosikal aje .. xde kereta ... soo xleh laa nak hantar jauh2 .. aku ingat masa kekecik kalo aku nak g sekolah rendah ... aku kena jalan kaki 15 minit dari rumah ... sekolah menengah lak 30 minit jalan kaki ... hehehe ape de hal masa tu ... redah aje semuanya ... 

Semalam aku baru balik dari kampung.  Untungnya anak2 yg mak bapak hantar sampai ke pintu bas. satu keluarga datang hantar   Mak ayah adik beradik.. . Aku x jeles. Cuma aku rasa dia sangat beruntung... tengok dia salam ngan mak ayah ... mak ayah cium dengan penuh kasih sayang ...
yg lain juga ada orang yang menunggu n menghantar ...

jadi lah aku seperti aku ... x suka bergantung pada orang .. x akan banyak demand .. berdikari ...

terkeluar juga soalan ibu bila aku terjongoh depan muka pintu pagi2 buta bila aku balik ke kampung .. Siapa ambik ko? ...
hmmm selagi boleh .. aku xmo susahkan sape2. aku tahu masing2 ada kekangan n urusan masing2. setakat nak jalan kaki dari simpang 4 kampung aku ke rumah .. x jadi masalah ...
kadang2 macam2 pulak soal ibu ....
terang ke jalan?
ada anjing tak tadi?
ada orang lain ke tidak?
ibu .. ibu ... risau gaknye anak dia ni jalan kaki dalam gelap sorang2 ....

nak buat macam mana ibu .... kita akan jadi mengikut keadaan n keperluan ... tapi tu lah ... dari dulu sampai sekarang ... feelingnya tetap sama ... sedih time nak balik ... bila nak balik .. mula lah perasaan haru biru ... semua x kena .. rasa x puas ... sedih ... bergenang air mata time dok lambai2 depan muka pintu ... sedih

~ It'S OnLy Me ~ Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky