keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 28 Oktober 2011

Sembang pagi hal anak ...

 Pagi ni aku masuk opis je .. aku nengok jiran sebelah aku ni berdiri terpacak sambil pandang keluar ... tengok tasik gamaknye ... tapi tak tau la apa yang di menungkan .....
elok aku duduk je .. aku tanya dia ... dah beli sarap ke ?? dia cakap... dia buat roti bakar je kat umah tadi ... ok la tu ...(musnah harapan aku nak ajak dia gi beli teh tarik ... buat air sendiri je la hari ni..) ... elok aku letak nasik lemak atas meja ... dia pun mulaa ....


jiran : saya hari ni amieee ... frust betul ... kete saya calar ...........
aku : owh tidakkkkkkkk ..... kete baru tu ?? 
jiran : iyerr .... masa nak turun bawah tadi .. dekat selekoh tu ... 
aku : aduhaiii ... kat area tu memang laa selalu sangat kereta kena ... tu yg ramai lebih suka parking kat luar ... aritu siap pecah lagi dia nye benteng divider tu ... 
jiran : alaaaaaaa ... mesti suami saya marah .... aduhh saya ni mula laaa ... saya memang tak boleh kalo jadi macam ni .... serabut fikiran saya ... 
aku : alaaa .. takpe la puan .... dah nama benda kita pakai ... memang laa akan ada yg jadi macam tu ... kalau calar sikit je .. takde masalah .. dorang polish je nanti ... kata arwah bapak saya ... kalo sayang sangat benda tu ... bungkus dalam kelambu ... gantung kat dinding ....

mmm ok la sikit jiran aku tu .... lega la sikit bila dia dah gegelak .... tapi .... baru je aku bukak bungkusan nasik ....
 
dia sambung lagi citer pasal anak dia yg sulung ..
nak suh top up duit lagik ... baru last week bapak dia kasik 300 ... ni nak mintak lagi ... whoaaaaaaaaaa .... makan duit ke ape ?? then dia citer itu ini begitu begini pasal anak dia .. aku dengar je la ... takleh komen banyak .... tapiiii ... dalam otak aku ... dok berfikir sendiri ... alamak ... aku dulu ada dak macam tu ekk ???

kekadang .. bila kita buat ... kita tak pernah fikir apa yg mak bapak kita fikir masa tu ... ada kala benda itu yang terbaik untuk kita .. tapi ... sbb kita yg bingai sangat ... tak pernah lak fikir menda tu sebagai positif .. yg kita tau ... ikut suka suki kita aje la .. ikut perasaan ... ikut nafsu muda ... oh tidakk ....

dan dan tu aku teringat kat Ibu  ......
Ibu ... K'mie mintak maaf kalo ada salah yang buat ibu terguris ... mintak maaf sesangat buuu ....
raya haji ni nak balik gak la ... walau sensorang terpaksa meredah 10-12 jam driving pun ... takpe ...

 soo .. korang yang masih remaja .. muda belia ..yang masih ada peluang tinggal dengan mak ayah .. sentiasa lah ambil yang positif ... tak ada ibu bapak yang nak tengok anaknye susah ... hari ni mungkin kita tak faham apa sebenarnya yang dorang nak ... tapi jangan lah sampai satu hari bila kita dah sedar semua tu ... its already way too late ...


~ It'S OnLy Me ~
weeee

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky