reaksi bila berurusan dengan manusia dan mesen ....
bayangkan kalo anda kena beratur panjang di situasi berikut ...
1a. di kaunter bank :
Mesti anda akan membebel sendirian kalo lambat tiba turn anda kalo idak pun .. sembang ngan orang sebelah .. tajuk nye .. pasal turn no berapa? bape lama dah tunggu?? ... andai kata sampai turn anda ... sistem down ... tak pepasal laaa orang yg jaga kaunter tu kena memarah free free dengan anda .. senang kata .. kena "bahasakan" laaa..
1b. di mesen ATM :
tak kira la berapa lama dan berapa panjang anda kena beratur .... semua akan berdiri diam (pandang sana sini) n tunggu turn sampai la depan .. sambil tu .. mesti berdoa .. jangan laaa turn aku lak dia "OOS" @out of service ... haha andai kata sampai turn anda ... OOS ??? ... takde la pulak mesen tu kena maki hamun @ bebel kat anda ... paling tinggi pun .. korang akan cakap ... alamakkkkkkkkk .... out of service pulakkkkkkkk ..... then terus bla ... tak gitu ??
ada masa lak mesen kena marah bila .....
2a. Bila anda beli air kat mesen gedegang @ mesen yg jual air tu lerr ...
ok ... dah korek korek duit berbunyi kat dalam beg anda tu ... masuk satu satu ... kekadang telan semua .. tapi air tak kuar ... dah pasti anda marahhh .... then kalo yg gilak sikit .. mesti kasik flying kick satu dua das ... kot kot kuar balik duit tu ... hampesssss ....
atau dah la duit tu je ada ... tak recognize lakk .. means anda tak berjaya membeli air tu ... wahhhh ... ini mendatangkan kemarahan ... heheh ....
2b. bila beli air kat kedai ...
sah sah kite tunggu ngan sabar ... tambah tambah time beli ABC .. atau cendol yang sedap dan sejuk ... perghh .. ramai pun takpe .. sanggup tunggu ... takde lak kite memarah kann ??
atau kalo kite order lain .. dapat lain ... order teh O .. dapat teh tarik ... order nescafe .. dapat kopi O .. huh ... malas mau cakap .. kekadang kita serooop gak air tu kan .. kang kalo tukar air .. lagi lambat lak sampai .. silap aribulan sampai air koseng @ sky juice .. huh ... padan muka ...
(hissss terlioq lak cik jahh nengok cendol ni ... )
tul dakk ??? hehehe ni sape lagi gila sebenarnya??? ... bebawak laa bersabo sikit ... korang ni ... sesikit nak marah .. sesikit marah (termasuk aku le tu)... leh pendek umo tau dakk?? .... beri tekanan pada jantung lak ... stress sangat ...anyway ... perasaan marah tu sebenarnya bertahan selama 2 saat jer ... selebihnye tu .. korang la penyebabnye .. terbawak bawak perasaan lelebih lak ...
well ... len kali ... time nak marah tu ... tarik nafas ... tahan then kira 1 sampai 10 ..... hembus ... . ulang lagik kalo tak puas ati ... okeh .. nanti leh try ... hari ni sure kaunter bank@ATM panjang berjela ... jgn lak korang dok tahan napas sampai biru .... Cik Jah tak tanggung okehh ..
~ It'S OnLy Me ~
bayangkan kalo anda kena beratur panjang di situasi berikut ...
1a. di kaunter bank :
Mesti anda akan membebel sendirian kalo lambat tiba turn anda kalo idak pun .. sembang ngan orang sebelah .. tajuk nye .. pasal turn no berapa? bape lama dah tunggu?? ... andai kata sampai turn anda ... sistem down ... tak pepasal laaa orang yg jaga kaunter tu kena memarah free free dengan anda .. senang kata .. kena "bahasakan" laaa..
1b. di mesen ATM :
tak kira la berapa lama dan berapa panjang anda kena beratur .... semua akan berdiri diam (pandang sana sini) n tunggu turn sampai la depan .. sambil tu .. mesti berdoa .. jangan laaa turn aku lak dia "OOS" @out of service ... haha andai kata sampai turn anda ... OOS ??? ... takde la pulak mesen tu kena maki hamun @ bebel kat anda ... paling tinggi pun .. korang akan cakap ... alamakkkkkkkkk .... out of service pulakkkkkkkk ..... then terus bla ... tak gitu ??
ada masa lak mesen kena marah bila .....
2a. Bila anda beli air kat mesen gedegang @ mesen yg jual air tu lerr ...
ok ... dah korek korek duit berbunyi kat dalam beg anda tu ... masuk satu satu ... kekadang telan semua .. tapi air tak kuar ... dah pasti anda marahhh .... then kalo yg gilak sikit .. mesti kasik flying kick satu dua das ... kot kot kuar balik duit tu ... hampesssss ....
atau dah la duit tu je ada ... tak recognize lakk .. means anda tak berjaya membeli air tu ... wahhhh ... ini mendatangkan kemarahan ... heheh ....
2b. bila beli air kat kedai ...
sah sah kite tunggu ngan sabar ... tambah tambah time beli ABC .. atau cendol yang sedap dan sejuk ... perghh .. ramai pun takpe .. sanggup tunggu ... takde lak kite memarah kann ??
atau kalo kite order lain .. dapat lain ... order teh O .. dapat teh tarik ... order nescafe .. dapat kopi O .. huh ... malas mau cakap .. kekadang kita serooop gak air tu kan .. kang kalo tukar air .. lagi lambat lak sampai .. silap aribulan sampai air koseng @ sky juice .. huh ... padan muka ...
(hissss terlioq lak cik jahh nengok cendol ni ... )
tul dakk ??? hehehe ni sape lagi gila sebenarnya??? ... bebawak laa bersabo sikit ... korang ni ... sesikit nak marah .. sesikit marah (termasuk aku le tu)... leh pendek umo tau dakk?? .... beri tekanan pada jantung lak ... stress sangat ...anyway ... perasaan marah tu sebenarnya bertahan selama 2 saat jer ... selebihnye tu .. korang la penyebabnye .. terbawak bawak perasaan lelebih lak ...
well ... len kali ... time nak marah tu ... tarik nafas ... tahan then kira 1 sampai 10 ..... hembus ... . ulang lagik kalo tak puas ati ... okeh .. nanti leh try ... hari ni sure kaunter bank@ATM panjang berjela ... jgn lak korang dok tahan napas sampai biru .... Cik Jah tak tanggung okehh ..
~ It'S OnLy Me ~
4 ulasan:
sy pun cepat marah.td g klinik kena potong turn.sgt skit hti.
betul tu jijah. hehe. skrg ni naik LRT lagi mnyakitkan hati. bile tiket kena beli kat mesin. mesin tu da slalu ler rosak. haha. apabila manusia da malas ddk kat kaunter tu ler jdinye. haha. nak gune mesin pon kena pkir2la,da la public tu ramai org guna. haha
AJ ... kalo situasi macam tu .. memang patut marah balik orang tu ... kecuali emergency antara hidup dan mati n warga emas ...
.ejat. .. cik jah rasa .. dia nak suh korang beli touch n go nye kad laa ... mesen selalu rosak .. orang pun dah malas duk kaunter ... hehehe terpaksa la korang beli kad tu ... takkan nak buat style naik bas lak kan ?? atau dia buat macam tol style .. ambik pass dulu .. dah sampai baru bayar ..
Catat Ulasan