keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 9 Jun 2022

Negative charge part 2

Pagi tu aku beli sarapan roti canai kosong 4 keping ..asing² 2 biji setiap bungkus.. then air teh tarik 2 bungkus.. sekali sekala aku belanja juga mak guard yg jaga depan pintu ward tu. Bukan apa. Kesian juga dekat Dorang.. dok ulang alik hantar makanan yang pesakit dok order. Pergi mari sehari X tahu berapa puluh kali. Ward ni dah la panjang. Jauh juga dia nak menapak tu.  Soo masa makanan sampai .. dia kata dia dah makan. Soo dia ambik air Aje. Roti dia X mahu. Soo aku offer dia nasi lemak bungkus yg aku saja beli untuk lunch time. Dia ambik nasi lemak. Jadinya aku bagi lah makcik sebelah ni roti canai. Rezeki dia lah. 
Dah siap makan apa semua .. aku tanya la serba sikit pasal dia. Sakit apa? Duk mana? Berapa hari dah masuk ward? ..
Sambil tu aku dok layan telefon aku.. then aku dengar dia membebel sorang. Rupanya dia pergi tegur nenek sebelah dia tu. Nenek tu pun ada angin gak. Kadang org dia tak kenal .. dia X suka Gak. Tambah lak makcik yg masuk ni dok batuk berkahak memanjang sejak masuk sampai la ke pagi. Agaknye dia rasa terganggu la. Aku ada Gak dengar dia dok membebel sorang ... "Aaa mampus lah .. mati lahh" ..marah benar nenek tu. Aku X pernah lagi dengar dia cakap macam tu sepanjang 2 bulan aku duduk spital sebelum ni. ..
Soo bila makcik ni tegur nenek tu.. .. nenek tu cakap .. "diamlah ..anjing.. bodohhh".. udah makcik ni terasa.. masa dia bangun dok ambik barang kat laci. Dia paling muka kat aku n cakap dengan nada perlahan.. "Tak suka la orang tua tu. Di bodoh² nye kita .. di panggilnya anjing".. 
aku pun cakap la balik... "Takyah layan la acik... Dia bukan betul sangat TUU.. dah tua .. dah nyanyuk"
Acik tu jawab balik ... "Xde laa.. kita terasa la juga ... Dah di bodoh²kannye kita.. sedap kata kita anjing.. rasa nak marah Ngan kecik hati juga la. Kita nak tegur je dia buat apa.. dia kata kita anjing... Bodoh" ... Muka tak puas hati.. 
Aku : " alahhhh... Buat tak tahu je la. Angin dia tak baik kot tu.." then dia senyap Aje .. tapi still tak puas hati.. 
Tengahari sikit .. ehhhh... Alih alih dia cakap lagi Ngan aku benda yang sama.. dok ulang². Aku pantang betol kalau nak ulang cakap banyak² kali. Kalau budak aku leh sabar lagi. Ni orang tua .. takkan X paham bahasa... Aku pun dah mula tinggi suara la... "Laaaaa... Kan saya dah cakap tadi... Tak payah layan. Dia tu dah tua... Dah nyanyuk... Yang acik nak ambik hati sangat kenapa? Dia bukan betul sangat punn... "
Agaknye dia terkejut aku dah keras suara.. terus dia X sebut dah pasal tu n settle 1 hal... 
2 b continued... 


~ It'S OnLy Me ~ Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky