keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 17 Jun 2022

Negative end

 tak pernah selama ni aku duduk ward aku rasa nak balik ... disebabkan makcik ni ... memang aku rasa tersiksa sangat dan rasa nak balik ... aku ingat lagi malam-malam aku call mak aku dan mengadu pasal makcik ni. aku dah tak tahan sangat ... aku rasa aku tak pernah lagi nangis sebab sakit yg aku tanggung  .. tapi aku boleh nangis sebab aku tak tahan ngan makcik tu. aku rasa serabut sangat oatak aku ni ... tersiksa perasaan dan jiwa aku sebab dia ... 

tapi mujur lah dari masa kesemasa anak buah aku dok call tanya khabar .. dapat tengok dia kat video call tu ,, rasa tenang n happy sikit. aku ingat lagi haritu pagi2 lagi anak buah aku call .. aku tanya la dia makan apa? dia cerita dia makan sedap hari ni .. bapak masak pulut durian. dia makan cepat2 sebab nak tambah lagi .. tapi dah habis ... puas la aku dok gelak ngan anak buah aku masa tu. .. alih2 bila aku dah letak telefon.. tiberrrrr dia cerita .. cucu dia yg kecik dua orang tu punya suka durian .. pagi2 terus buka peti .. makan sampai habis dekat 20 ulas durian ... dah kenyang makan durian .. x leh la minum susu ..kata makcik tu ... aku pun naik hairan ... aikk .. dia kata cucu dia kecik lagi .. takkan umo 3 tahun dah pandai makan durian banyak gila macam tu? macam krik2 jerr .. aku diamkan aje la .. dengar aje la dia cakap ,,no komen .. 

sekali lagi anak buah aku call .. bercerita yang dia penat hari ni .. dok kemas2 rumah .. dia kemas semua mainan adiknya.. soo aku pun cakap la dekat dia ... bagusnyaaaa .. nanti balik aku belanja ice cream untuk upah rajin kemas ... sekali lagi pun sama berlaku ... out of the blue .. tetiba dia cakap .. dekat rumah dia tu .. anak dia beli sekotak ice cream .. beli pagi .. petang dah habis .. wahhhhhh suka betul makan ice cream .. tak demam ke makan banyak2 tu aku kata.. makcik tu cakap .. budak2 ni suka sangat .. dah biasa ...acam biasa .. aku diamkan aje la .. malas nak cakap banyak ngan dia ..  

kadang aku rasa makcik ni auta banyak .. ada satu petang tu.. dia mengaduh belakang dia sakit ... dok mengaduh punya kuat .. nak kasik semua nurse dengar agaknye. orang lain sakit lagi teruk .. tapi xde la mengaduh macam dia ... ishh .. esok tu pulak sakit pinggang ,, abis satu ward leh dengar dia mengaduh sakit kot .. siap abis semua nurse ngan doktor la dia cakap dia sakit. tapi pelik time duduk diam2 tu takde lak sakit .. elok je dok sembang ngan aku ... bila doktor datang je .. terus jadi lembik lemah sakit .. sama gak bila dia call anak dia kalau nak apa2 barang ... sebelum tu ok je xde sakit ke ape .. alih2 masa call boleh cakap sakit sangat tak tahan macam nak nangis dah .. suara berubah macam sakit sangat2 lah .. 

paling nyampah .. ada masa dia sakit pinggang tu .. dah macam orang paralised lak .. nak gerak pun takleh .. phone dia bunyi .. masa tu phone tu ada kat meja sisi .. kalau hulur tangan dia tu .. memang boleh sangat la ambik .. tapi punya ngada .. siap suruh aku ambikkan .. ishh ... ngada aihhh .. 

then 1 pagi .. bateri phone dia dah low sangat .. dia kata kalau cakap aje .. terus mati nanti phone dia .. tetiba dia cakap ngan aku ... adik .. pinjam charger telefon .. aku pun macam 50/50 je rasa .. aku cakap la kat dia .. charger saya ni mana sama ngan charger acik .. dia leh cakap .. ehh apa lak tak sama .. semua sama je lah ... aku pun ambik charger tu tunjuk kat dia .. ni ha saya punya .. lebar kot .. acik pounya bulat kecik aje (hp nokia lama yg tempat cas dia bulat) .. mana maunye masuk kat buntut hp tu acik .. dah macam kena sula lak kanggg .. (saja aku jawab macam ni sebab makcik ni balgak sangat).. then dia pun cakap .. oo lain kamu punya .. takpe la .. acik nak g tanya nurse la . kot ada charger. tak lama lepas tu dia pun balik ke katil.. sambil membebel sorang ... hurmmm ... telepon demer semua nya canggih2...then dia pun cakap lagi kat aku .. cuba la kamu tanya kat kawan guard kamu tu kot dia ada charger .. (makcik guard pintu ward kebetulan baik ngan aku sebab aku selalu mintak tolong ambik makanan n belanja dia ) .. then aku terus cakap ... mmmm .. dia punya henpon pun canggih macam saya punya juga acikk ... saja aku potong angin dia .. malas nak layan.. 

cakap tu taknak mengalah .. dia aje la yg betul n tahu semua .. malas aku nak layan ... soo banyak masa aku .. memang aku tido pandang ke dinding ,,, layan telepon aku n sumbat telinga aku ngan earphonne.... dia suruh anak dia datang ... bila dah datang .. makcik tu elok je dok baring tido kat katil.. anak dia lak duduk kat hujung katil nenegok telepon .. langsung xde borak ke ape .. ishh .. baik xyah suruh datang kalau macam tu .. sekadar nak tunjuk dia sakit terbaring jerr .. aku perasan gak .. apa yg dia order dari anak dia .. anak dia macam lambat nak hantar la .. malas nak layan gaknye .. masa nak balik pun sama .. kalau boleh nak anak dia muncul kat situ masa tu jugak. jenis x menyempat2. siap cakap dia dah rasa nak marah sangat ni sebab anak dia lewat datang ambik dia kat spital . aduhau .. sabar la sikit .. banyak urusan anaknye kot. jenis penting diri aje ni .. x mikir org lain .. 

elok dia dah balik .. terus aku rasa tenang otak .. malas nak layan org perangai macam tu .. kita pun jadi xde mood kalau tengok dia nye peel.. mintak dijauhkanlah aku dari orang macam tu .. serabut otak

 

~ It'S OnLy Me ~ Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky