keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 24 Mac 2015

Kasih dan rinduku padamu...

 rindu tidak bertepi pada lelaki pertama yang aku sayangi...
lama sungguh x merasai hangatnya pelukan kasih sayang dan ciuman kasih di dahi ku ini... rindunya cerita ceritu dan lawak-lawak purba yg selalu di ceritakan...
 biarlah dah beratus kali diceritakan pun... masih lagi aku akan ketawa...
rindunyaaa...
 rindu sangat nak lihat senyuman di wajahmu... rindu hangatnya pelukanmu...
peluklah aku lagi... bila mana... demam panas menguasai... bila aku meracau-racau tak ketahuan..peluklah aku lagi... biarpun hanya dalam mimpi...

k.mie rindu apakk..
terima kasih hadir dalam mimpiku semalam ... terima kasih Allah... sampaikan hadiah kasih sayang ku padanya... sampaikan rinduku padanya.... Alfatihah... 

 .


~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Ahad, 15 Mac 2015

bahagia itu bila .....

 bahagia itu banyak seginya ...
ada yg bahagia jika mendapat apa yg dihajatinya ...
ada bahagia .. bila mampu membahagiakan orang-orang yg dicintainya ...
ada bahagia dengan usahanya
ada bahagia dengan cara hidupnya ...
ada bahagia dengan nikmat dan barokah hidupnya ...
ada bahagia dengan amalnya ...

bersyukurlah atas apa yg kita nikmati hari ini dan semoga kebahagiaan itu juga membahagiakan orang di sekeliling kita ... insyaallah ...

baru hantar seseorang balik naik bas kat Putrajaya ...
nengok semua orang bahagia sungguh dengan sanak saudara.. mak ayah .. adik abang ... kawan-kawan ...
salam .. salam .. peluk cium ... lambai-lambai ...
semoga selamat dalam perjalanan dan bahagia bersama keluarga tersayang ...

: )

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Isnin, 9 Mac 2015

kisss kisss bang banggg .. hambikk koo

 owww owww... auchhh ....
hari ni memang la aku x ok gamaknye ... isk ... merah xde ongg ini hari ...

1st aku x sedo langsung ... udahnye anak buah aku si faris yang kejutkan ... sah sah aku lewat punchkad arini...

on the way ke opis pulak ... tah mamat mana dah langgo divider jalan .. sangkut terus kete dia kat atas divider tu ... yg kelakonye ... sebab dia elok je tido lam kete tu ... tapi tangan letak atas dahi la ... udah boleh guna 1 lorong je kat situ ...sah lagi aku lewat banyak la pulakkk arini ...

sampai kat opis masa nak masuk parking ... gaknye otak ingat nak punch je ... aku dah perasan kereta tu nak masuk ... signal ke kanan .. tapi dia pegi ke Kiri ... upenye nak masuk bontot dulu ... adehhhhhhhh.... aku lak dah terlepas kedepan ... x sempat nak undur .. muahhhhhhh muahhhhhhhhhh muihhhhh ... depan kena ciom dahhhhh ..... adessssssssssssssssssss.... bertambah la kedalaman dimple kete aku ...aku nengok kete dia mcm ok je ... nanti kendian aku letak no fon kat kete dia laaaa... lambat dah ni .. aku pun blahh terus ... kalo dah lewat .. parking kete memang payah le sket .. sumbat pi la kat mana ada ...

 masuk dalam lif .. sampai aras p3 .. masuk la pompuan ni ngan anak dia ... alih alih dia pun berdiri tepi aku n cakap ... mintak maaf ye ... nanti bagi tau berapa kos repairnya ... (alamak .. dia cam aku ke tadi?) aku x sempat pun nak nengok muka dia ... lantak lerrr .. aku pun ckp . ok je kete saya xde ape ape ... kete puan ok ke? mintak maaf la ye .. saya pun kelamkabut jugak tadi nak cepat ...

sora dia .. lebut giler ... baik je dia cakap ngan aku ...

emmmmh .. tah ape nak jadi lagi pun x tau le ... moga hari ini baik baik saja ... amiiinn ....

nota : tu le jadi kalo kuar umah lupe nak baca doa n doa naik kenderaan ... ambikkkk ko Jahhh ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Ahad, 8 Mac 2015

bila mana aku ngan dia makan nasik ulam ....

Hari ni tah kenapa aku teringatkan suasana kedai makan yg pernah aku singgah dulu..

pernah suatu waktu.. masa aku jenjalan ngan seseorang di negeri yg terkenal dengan keropok losong ..
Masa tu belum waktu makan tengahari ...soo kedai tak berapa nak ramai orang ... aku bukan cerewet orangnya dan dia pun memang sempoi ...

tetiba dia ajak aku makan nasik ulam ... alamak .. biasa aku makan ulam ni kalau kat rumah je.. bila keadaan agak santai n boleh makan dengan amannya ..

mmm boleh aje lah .. lagipun tempat dia ... dia tau la apa yg the best ...
ternyata ... memang sangat best kedai tu ... kedai makan tu bukannya restoran yg mewah .. ada aircond n kipas bagai... cuma kedai makan biasa ...

tapi yg menarik .... sebab kedai makan tu dekat tepi sungai ... hmm siap boleh tengok ada boat keluar masuk ... ehhhh .. muara ke ape orang panggil ekk ? hahaha ..bot nelayan kecik keluar masuk situ le ...

macam biasa.. dia memang selalu pamper aku .. (dulu laaa..skang takde peluang dah) .. dia akan choose semua lauk pauk n benda yg nak di santap.. hehehe .. ambik koo .. mcm mcm ulam ... satu yang best kedai ni .. lauk pauk dia memang semua masakan yg dimasak kat rumah kita seharian ... xde lauk special pun .... masak lemak petola ngan taugeh ... singgang ikan tongkol.. ikan bakar tawar.. ikan masin .. sambal .. ulam .. mmmm semua yg simple je ..

kena pulak hari yg aku pegi tu memang cuaca redup je ... soo port kami kat bawah pokok .. hehehe makan ala-ala santai pepetang hari gituuu.. sambil sekali sekala jamu mata tengok sungai ngan bot yg lalu lalang ...

uuu sempoi abis kedai tu ... soo .. moral of the story.. x semestinya kat restoran mewah je kita akan makan dengan penuh rasa puas hati ... tapi kat kedai biasa pun .. kalau rasanya terbaik.. memang berbaloi baloi lahh... ape pun .. aku dah lupa la kedai tu kat celah mana.. sekali tu aje peginye pun ... harap kedai tu terus suksess .. dan orang tu pun bahagia dengan pilihannya ...

Nota : Kuala Kemaman


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Jumaat, 6 Mac 2015

Rindu tahap dewa-dewa

Abi, Ayah, Papa, Daddy, Apak...
apa juga panggilannya ...
Lelaki pertama dalam hidup kita ...

Dialah siang malam yang sentiasa ..
Sayang dan manjakan kita ...
Usaha keras utk kesenangan kita ...
susah payah .. hanya untuk kita dan semua ...

yeah ...
aku rindu arwah Apak ...
Selalu kena marah dengan dia ... aku lah anaknye
yang selalu di sayang sayang ... aku lah juga anaknya
yang tak tido malam kalau anaknye sakit ... aku lah anak tu ..
yg tak senang duduk kalau anaknye takde ...aku lah anaknya tu .. 


Semoga Apak berbahagia di sana ...
Rindu nak kena pelok ngan apak ... adehhhh ...
Alfatihah ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Rabu, 4 Mac 2015

Salam sayang dari ku

Jika telah sampai waktunya... x lengah walau seminit pun... semoga kamu ditempatkan di kalangan roh roh yg dikasihinya sahabat ku... moga keluarga dan anak-anak mu tabah menghadapi ujiannya.

 2 3 hari ni ... teringat mereka2 yg telah pergi .. alfatihah . ... hadiah buatmu semua....


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

pokok ooow pokok ...

 3 minggu ni asyik ulang alik n kena kerja luar je ... balik rumah kejap-kejap tukar baju n punggah keluar masuk stock baju-baju yg nak bawak pi out stesyen .. kali ni xde la jauh sangat ... kat kl aje .. tapi xleh balik rumah ... kang sape lak nak jaga anak-anak buah masa kursus...

soo arini x mo citer pasal kerja .. tapi nak citer pasal Lidah Buaya .. hehehe pokok lidah buaya ...
yeehaa ... lama dah dok jeling jeling pokok ni .. penuh pasu kat umah sebelah ni ... geram jeee .. dulu pernah ada pokok ni kat umah ... tapi sejak balik kelantan ..dah xde pulak .. kepupusan .. umah kl ni memang la takde .. kawasan yg ada tanah dulu pun dah kena simen ... eee ... geram jee ... aku suka gak tanam-tanam pokok ni ... saja laaa kasik tenang fikiran ..

satu hari .. jiran belakang rumah bersihkan kawasan tanaman belakang rumah dia .. ehhh .. alih alih ada pulak dia buang pokok lidah buaya tu .. cian lakk .. pokok tu sederhana besar .. tapi dalam keadaan yg x berapa nak sihat ... kurus kering je ....ciann dia ... sampai petang aku dok nengok dia kena jemoq n duk berlungguk kat tempat sampah sarap nak buang la kot kann ...

 maghrib hari tu ..  aku ambik n letak dalam bilik ayaq .. gelap .. lembab .. basahkan akar dia sikit .. errr .. xde akar pun .. ada batang yg panjang je .. sama panjang ngan daun daun dia .. heheh.. esok pepagi aku parking kat tepi pokok palma .. siramm banyak ayaq ...

balik kerja petang tu .. ada pasu kosong .. korek korek kasik gembur tanah n tanam la dia ... siram pagi petang .. iskk .. panas la pulak ... pindah pulak kat tempat redup bawah parking ... biar dia jeling-jeling n rasa haba matahari je dah la ... awak x sihat lagi kann ..

semalam balik kerja awal sikit .. nampak pokok tu ... saja sentuh daun dia .. wahhhhhhhh .... terkejut kjap ... gemok dah diaaaa ... semua daun daun dia yg kurus kedengking nipis x cukup zat tu dah bulat bulat n gemokkk ... eeeeee i like ... baguihnyee .. ingatkan bila kena tinggal .. xde orang nak jaga .. rupanya ada orang yg tolong siram n kasik baja bagai ... amboi aboii ... mekasih naaaa ...

satu lagi yg jah nak cari ... air plant ... saja je .. sbb rasa macam heran .. macam mana dia idp walaupun x duduk kat tanah .. cuma hidup dengan kelembapan udara je .. hmmm ... soo thn ni saya nak cari pokok tu pulakk ... heeekk .. cita cita tu ada .. tapi sempat ke tidak nak membelanya tu .. insyaallah la kot ... hehehe ..

mmmm kat opis jah ada gak pokok .. tapi pokok biasa je la .. lidah jin (errkkkk lidah lagik) ... ngan pokok ape nama x tauu ... yg ni tanam kat pasu letak batu ngan ayaq aje .. xde tanah ... tapi baja jah letak jugak tauu ... isk .. kalau x .. macam mana dia nak ada zat kann .. nak penoh pasu dah ...

jadi le ... bila ngantok .. pandang pokok ijau .. segar bijik mata kejap .. ye dakkk ... 





~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky