keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 24 Ogos 2015

napsu napsi jek

 dua hari cuti ni... dua hari jugak kaki menapak keliling Mitsui sepang... duit memang dah sedia di tangan... tak kurang juga yg ada di dalam kad plastik... puas turun naik .. jenjalan pusing keliling ... x jumpa jugak apa yg menarik di hati... mata puas melihat.. rata rata ramai yg membeli... mmmm... apa rasa?? teringat org tu beli baju ... utk dia n kekasih hatinya ... jenama ... sehelai kalau tak ratus ratus.. kalau kurang sebelah tangan atau 3  jari.. ehhh ape kelasss... reject la kot.. atau cetak rompak... hahaha ape heran... dia mampu.

. tapi bagi aku... bukan mampu atau tidak persoalannya.. tapi kehendak atau nafsu sendiri kot? bukan aku nak bangga diri atau menunjuk yg aku mampu... tapi kadang aku rasa menyesal n tertanya gak ... kenapa aku beli?? ...

 aku ingat lagi.. masa memula aku masuk keje .. wahh duit dah ada kat tangan.. boleh la beli apa yg aku suka..tengok org beli beg di bonia.. layann.. tapi sbb aku x suka hand bag.. aku beli wallet.. kecik comel je.. kiranya dalam genggaman tangan je.. kecik cinonet tu aje pun dah RM50. ehh.. beli.. sbb murah je aku rasa. 1st kasut karipap.. full leather .. keje cikgu tadika je masa tu.. umo baru 17 .. 18 thn .. kurang 1 sen RM200 ... hehehe beli... sbb masa tu ... pagi petang kerja. 7 hari seminggu pulun keje.. gaji aku sebulan masa tu sikit agi nak cecah 2k. Kira upah tuk diri sendiri la.

.. dah keje tetap .. gaji x beso sangat .. tapi sesekali kalo mai sawan.. hahahah sawan teruk gak... g shopping klcc.. nampak lak kasut boots... adesss... jatuh cinta pandang pertama.. dah tu ada lak saiz.. ehhhh.. belii... sebelah tangan je.. kurang 1 sen RM500 ... Tapi bagus jugak boots tu.. masa aku xcident .. kalau bukan kerana boots tu.. mau habis kaki aku kena seret kat jalan raya... udahhh kurang le duit hantaran... berparuttt... hehehe... naasib la jugak..
 ... then gila pulak henponnn... jaman gitu henpon mahal lagi dik oii.. ribu ribann .. keluar lak model baru.. kecik comel jee... rembatttt... ribu ribann koo .. beli jugakk... x mo 2nd hand.. nak yg bukak plastik hokehh... bau kilanggg lagik    ambikkk... 

. hmmm udah kena sawan hand bag pulak.. tak banyak .. sbb susah nak jumpa taste aku.. tapi 1 aku beli .. tak kurang 4 jari ... tak lebih 9 jari... ada yg aku pakai.. ada yg aku kasik hadiah kat omak den.. pueh hati le jugak...

 tudung mahal ratus ratus puluh puluh skang ni.. apo nak herann.. jaman cenggitu.. sehelai tudung bawal RM100++ .. pun sanggup  beli... adehhh... padahal biasa jerr.. apo lah istimewo sangat.. kronik tahap gabannn aku nih.. yg lelain hal pompuan lagi le xyah cerito.. pepaham sendiri lah ... selai 1 jari lebihh .. beli jugak .. kalo dah terikutkan napsu napsi sangat... soo .. skang ni nak kata sengkek.. tak jugak.. cuma napsu x teruk sangat mcm dedolu la ... kira dah insap sikit laaa... tapi belanja nye ke arah la8n pulak.. soo moral of the story aku rasa ialah... siapa pun manusia itu... apa yg berlaku .. boleh di kawal minda n napsunya... mungkin gak sbb dah puas dulu ... sekarang dah x heran sangat jadinya.. tapi tetap ada 1 benda yg aku x pernah tergoda utk beli lagi... hehehehe perfume.. bagi aku .. sama je kalo pakai yg murah atau mahal .. sama je wangi.. lama atau kejap? Udahh.. kalo x wangi dah.. sembur lagi .. hrhehe yg itu x pernah lebih 1 jari lagi laa setakat nih
.. haiii jijahhh... jijahh... sib baik ko dah insaf skang nih... nasib ah








~ It'S OnLy Me ~

 Photobucket

Rabu, 19 Ogos 2015

seadanya aku

 saya x cantik..saya x mancung... saya x kaya .. saya x ada segala kriteria yg di cari..saya hanya manusia biasa yang cuba dan melakukan yg terbaik dalam hidup saya..ssaya cuba membahagiakan ibu bapa n keluarga saya... juga orang di sekeliling yg sentiasa dekat dengan saya... saya buat apa yg saya mampu... saya belajar sehabis baik dan saya lakukan apa yg saya rasa terbaik.. soo maafkan saya.. jikasalah.. ajarkan.. jika kurang... tambahkan ... jika lebih... tegur .. itu yang terbaik ...


Saya hanya cuba menjadi diri saya ...
Seadanya


~ It'S OnLy Me ~

 Photobucket

Isnin, 17 Ogos 2015

salah aku je yg kau nampak

Kenapa dengan dia? kejap ok.. kejap mengamuk... kejap manja... kejap entah apa apa susah aku nak cakap.benda yg sama.. tolonglah jangan di ungkit ungkit..  tak perlu cerita benda yg sama berulang ulang sbb jawapan dia tetap sama. Aku tegur .. dia diam... aku tak tegur... dia marah aku... abis cemana lagi aku nak buat?KKalau dah semua salah tu hanya nampak pada aku..m yg hina n buruk tu hanya aku...yye lah... salahkan aje aku

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Ahad, 9 Ogos 2015

syukur


 hidup ini penuh kejutan ...ada banyak suka... terselit juga duka..bbersyukurlah walau apa juga yang terjadi.   semuanya ada kelebihan... ada hikmahnya... Alhamdulillah...





~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Khamis, 6 Ogos 2015

yang terbaik?

Jagalah bahasa mu ... percakapan mu... jangan sesekali mudah mengeluarkan kata kata kesat terhadap seseorang yang lain walau dalam apa juga situasi.... pernahkah kau terfikir... kenapa dia berkelakuan dan bertindak sedemikian... pernahkah kau mendengar cerita dari sisinya? Barangkali ada secebis cerita yang ingin di kongsi... ada rasa pilu yang ingin didengari ... atau ada nasihat yang ingin diberi ...  hari ini kau mungkin ketawa ... jangan nanti kau pula yang ditertawakan nanti... aku sangat simpati dengan mu... kau telah diberikan wajah yang menawan... sayang hatimu x secantik parasmu ... bahagialah selagi kau bahagia ... ketawa selagi kau gembira ... kerana ... mungkin kau akan menangis hingga ke akhir hayatmu ...










~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Selasa, 7 Julai 2015

tiada maaf ...

Tak ada sekali pun ungkapan maaf.. susah sangat ke nak mintak maaf? .. ye susah sebab tak mahu mengakui kesilapan sendiri... sbb dah sedar diri terlanjur kata n perbuatan... sebab ego... 



~ It'S OnLy Me ~
Photobucket

Rabu, 1 Julai 2015

antara halal dan berkat...

Memang kita digalakkan untuk mencari rezeki n menambah baik kehidupan keluarga... sama ada bekerja.. berniaga.. apa saja...asalkan mendapat rezeki yang halal... tapi dalam masa yang sama... kena juga ingat... cukup ke usaha kita dengan gaji yang kita terima.

Katakanlah kita masuk keje kul 8... nyembang.. makan ... itu ini... kul 10 baru nak mula keje kot?? Tapi part balik kerja... haaaaa on the dot kannns.. bak kata trainer aku dulu.. "berlumba lumba nak kejar punchkad.. ehhh perak sangat ke? Tak pernah dengar jam tu berbunyik??" ... soo persoalannya... bila masa nak ganti??? Lunch keluar awal lagik.. karang jam 3 baru nak sambung keje pulak...memang kita tak makan duit haram .. tapiii... kat mana keberkatannya???

Meniaga pun sama gak la.. jgn la meniaga hari ni.. hujung thn nak pg mekah pulak... berlipat kali ganda melebih lebih lakkk... tunjuk gambar lain ... jual benda lain... sok kalau org tak puas hati... ye lahh... aku pun bukan bagus sangat nak kata org buat salah ni... paling tidak.. kita ambillah maksud yg baik n ubah diri kita untuk jadi lebih baik sebelumnya... selamat berpuasa kawan kawan.. ingat tuu .. cari rezeki yang halal n diberkati.... insyaallah 

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky