keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Ahad, 22 Februari 2015

Aku n engkau ... siapa?

 kau buat aku mcm patung cendana...
seolah olah aku x de perasaan
Macam aku x pernah sakit.
..x cengeng..x jeles.. x marah.. x rindu.. x kecewa.

 Ape aku ni... kawan bila waktu kau susah aje ke? Waktu kau boring? Waktu kau nak mengadu? bila kau senang .. kau happy.. kau ada segalanya... terus kau lupa... engkau siapa?? Aku ??



.




~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Sabtu, 7 Februari 2015

Jika kita berasa susah... perhatilah sekeliling mu...


melewati jalan jalan di sekitar Kl jam 9... ku lihat ramai yg sedamg duduk berkumpulan. Berbual bual dan bersembang agaknya. Rata ratanya lelaki... biasa saja.. tak ada yg berbeza.

Di kedai makan... masih ramai juga yg menikmati hidangan yang tersedia. Tak kurang yang berbual-bual sekadar menghabiskan masa. Gelas yg masih separuh penuh... dah sejuk agaknya.

Sama juga dengan aku di sini. Duduk .. berbual bersama seseorang... mata... sibuk memerhati orang ramai yang lalu lalang. Begitu.. begini.. banyak sekali urusannya. Sibuk sungguh manusia di kota raya ini. Tak penat kah? Bingit.. padat... sesak.... sudah sebati agaknya. Aku? Entahlah. Tak tau apa yg menerawang dalam fikiran ku. Entah kemana urusan selepas ini.. ikut sajalah.

Jam 2 pagi...kembali ke lokasi yang sama di tempat makan tadi. Mujur juga jalan dah semakin lengang. Yang ada di kiri kanan jalan .. penuh dengan manusia dan kereta berhias yang cantik dan berkuasa ... malam minggu... masa untuk berlumba agaknya... entah.. aku x tahu.. x pernah dan tak mahu berada dalam tempat yang sesak ini...

Tapi masih sibuk di lorong.... manusia berkumpulan yang tadinya duduk berbual-bual bersama.. hilang entah kemana. Laluan pejalan kaki yg tadinya lokasi berbual dan berehat.. kini bertukar menjadi ruang istirehat yang besar.

Dingin terasa waktu ini ...entah bagaimana mereka... sudah pasti sejuk mereka bukan kerana alat pendingin hawa.. tapi kerana tidur beralaskan kotak di simen yang keras dan sejuk. Bagaimana kita semalam dan hari sebelumnya? Dah pasti...  Tidur beralaskan tilam yang empuk dan selesa. Kamar yang indah dan nyaman.

Ada yang tidurnya hanya berbantalkan lengan... beralaskan beg yang di galas setiap hari gamaknya. Aku? Entah berapa banyak bantal yang ku ada... 2 di kepala... 2 di kiri kanan.. yang di peluk lagi.. bertukar tukar.. ikut yang mana sempat di capai... itu pun... masih sukar untuk lena. Teringat juga kata kawan kawan ku.. entah penyakit kronik insomnia? Apa lagi yang kurang pada kita?

 di kiri kanan jalan... bersusun di bahu-bahu jalan. Penuh.. sesak.. rapat rapat... dah macam katil di asrama gamaknya. Ahh x jugak. Asrama lebih selesa..

 sementara menanti kawan ku. Aku lihat di kiri jalan. Gelap lorongnya... keluar seorang lelaki kurus yang tinggi lampai.. gelap sedikit kulitnya.. membetul betulkan baju dan seluarnya... berjalan dari tempat yang sama ... lemah gemalai berjalan.. senyuman terukir di wajahnya.. manis... perempuan atau???

Entah. Pedulikan... apa yang di buatnya pun.. usah di peduli... biarkan. Lelaki itu kemudiannya ku lihat melintasi jalan di hadapan ku.. kembali ke arah kamar istirehat tadi... mengambil sesuatu.. dan mencari lokasi lain... mungkin juga penginap di situ... berpaling mencari si manis tadi. Hilang entah kemana...

Mata merenung manusia yang sedang lena... penat agaknya ... lena sungguh mereka tidur..
 sesekali ada tangan tangan yang menepuk tampar nyamuk yang hinggap ... tak ada selimut yang menyelimuti .. hanya satu atau dua... berselubung penuh ke kepala... teringat kes denggi di sini... yang tinggal di rumah yang selesa dan tinggi .. entah berapa ramai yang kena denggi tu... bagaimana pulak dengan mereka ni ek?? Terdedah begitu... moga mereka sentiasa dilindungi dan dijauhi dari segala bahaya

... emmhhh... aku suka memerhati... x kisah berapa lama.. terasa beruntungnya aku... syukur alhamdulillah... atas segala nikmat mu... atas rezki mu... atas laluan hidupku... atas segalanya ya Allah... inilah yang terbaik buatku... alhamdulillah.

Niat di hati mahu mengabadikan satu atau dua keping gambar.. tak sampai hati pula... biarlah ... lihatlah sendiri suatu hari nanti jika ada peluang...

 ku tinggalkan lorong yg penuh kesibukan ini... mengahala ke destinasi seterusnya...  1001 rasa dalam diri dan bermain main di benak ku ... entah apa lagi yang kurang??










~ It'S OnLy Me ~
Photobucket

Sabtu, 24 Januari 2015

Duit kaler hijau

Malam kelmarin saja ajak semua pegi makan satay .. soo bila dah habis makan-makan ... sengaja suruh si Faris pegi bayar ... soo memula dia pi bayar duit Satay ... bila dia balik kat meja .. ada duit baki sekeping RM20, sekeping RM5 dan 3 keping RM1 ...

aku : nak abang (sambil hulur RM1 - 2 keping) ...  satu abang punya .. satu kakak punya .. nanti simpan dalam tabung ok ...

Faris : emmmm cik Mie ... boleh tak abang nak yg kaler hijau ....

aku : haaa ? nak yang hijau ? tak boleh la .. kalau abang dapat yang hijau .. kakak pun kena dapat yang hijau jugak ...

Faris : (muka blurr tak puas hati) ...
aku : nah abang .. duit ni ... pegi bayar kat abang hensem tu (bayar air pulak)
Faris : mmm ... (sambil ikut abang hensem pi kat kaunter)

tetiba ... kemain kuat lagi aku dengar dia menjerit sambil lari lari satu pusingan dekat meja yang kitorang duduk ....

Faris : Yey ..yey ....... dapat duit hijauuuu .... dapat duit hijauuuu ......

Bapak : wehhhhhhhhh apasal tuuuuu ??? (sambil tengok anak dia buat home run keliling meja)

aku : suka la dia ... dapat duit RM5. tadi kan dia nak 5 ringgit .. aku kata nanti tak adil sbb ada satu je ...

hahaha .. macam macam la perangai anak buah aku ni ... 




~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Khamis, 22 Januari 2015

Muka lekat kat cermin ...


 Semalam masa memula masuk kereta nak pegi makan malam ....

faris : acik miee ... abang tak dapat rasa laa aircond kat belakang ni ...
aku : ye la .. sebab cik mie baru hidupkan kereta .. kejap lagi sejuk la tu ...
faris : emm .. cik mie boleh tak buat aircond dia macam ni ... (sambil tunjuk aircond hala ke belakang)
aku : ok dah ... dapat rasa tak aircond ??
faris : tak rase sangat ...
aku : (kuatkan aircond .. kasik no 4 terus) ...
faris : nah cik mieee ..... (sambil hulurkan tali pinggang keledar)
aku : owhhhh ... terima kasih ..
faris : sama-sama
aku : bagus abang .. naik kereta kena pakai tali pinggang keledar yerr???
faris : ... ye lah cik mie .. bapak yang cakap macam tu ...
aku : owh ye ke ?? bapak cakap macam mana?
faris : ye lah .. kena la pakai tali ni ... nanti .. MUKA LEKAT KAT CERMINNNN ...
aku : haaaaa?? muka lekat kat cermin??? (buat buat tak paham sambil gelak kecik)
faris : ye lahh ... bapak kata .. nanti tiba tiba bapak brek kereta ... muka lekat kat cermin lahhh ...
aku : (tergelak besar) ... oo patut laaa ... heee takut lahhh ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Rabu, 21 Januari 2015

Hikkk... dah kecik sket la kot.

 haritu ada jualan gudang butik yg aku selalu pegi tu... saiz yg aku selalu pakai 58 tak banyak sangat. Samaada dah kena ambik dulu atau memang kurang kat jualan tu.. soo jah ambik campur campur lah. Saiz 60.. 58... 54... 50 pun ada selai ... iskkkk rambang mata weh.. selalu selai kalo kat butik dia rm 50 ke atas x pernah kurang... kali ni sehelai rm19 wehhhh... mau tak sawan memasingg... heheheh termasuk la cik Jahhh...

 heheheheh.. masa tu.. main ambik je la... main tangkap muat. Sambil tu pikiaq.. boleh jadik motivasi wat kurus badan kununnn.. saiz kecik tu kompom x muat.. biarlah. Kalo x leh jual je kat org lain. Kannn... masa tu lah.. balik umah terus pi basuhh...

sebulan lebih lepas tu... hari ni lah kiranya...

wehhhhhh.... muat la pulakk saiz 50 tuuu... adehhhhhhhh.... pasai apa x pi ambik banyak lagikkk saiz tu ari tuuu.... Kemain banyak.. errrr.. tamak haloba lakk tetiba... emmm skang ni baju keje dah banyak blouse je... Baju kurung semua dah jadi mcm baju pinjam @ nampak mcm pakai baju kelawar. Terlebih besoo. Sayang la pulak.. ada yg baru sekali pakai..

kata org
. kalo x mo papa kedana.. jgn suka membazir makanan... jgn terlalu banyak pakaian yg berlebihan.. ape lagik?? X ingat lah pulak...
 nanti nak pi cari ...



~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Maafkan aku .. aku x sanggup

 aku x maksud pun nak sakitkan hati dia ....
atau menipu dia ...
tapi aku buat mcm tu sebab.....
 aku xmo dia rasa apa yg aku rasa...
cukup la kalo aku sorang yg rasai sakitnya apa yg aku dah lalui..
sakit... pedihh... perit sangat...
x perlu kot dia tahu siapa aku sebenar...
atau siapa aku dengan dia...
 cukup dia tahu siapa aku yg aku beritahu saja
 ...kkalau dia rasa sakit sbb aku dah selindung cerita sebenar.. 
percayalah..
aku x sampai hati utk buat kau rasa apa yg aku dah rasa..
cukup setakat aku aje lah yg menanggungnya..
.kenyataan itu sangat memeritkan.
 Dan untuk kesalahan aku..
aku mohon ampun dan maaf.
Aku x sanggup.
Dan aku x pernah rasa bahagia buat apa yg dah aku buat ni.
Maafkan aku...
keluh kesah kau buat aku resah ..
buat aku gelisah...
buat aku bersalah...
buat aku gundah...
keluh kesahmu..
aku mengerti..
aku fahami...









~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Isnin, 19 Januari 2015

Kera sumbang ehh...


 hari ni aku nak citer pasal kera sumbang.. hehehe tau ke kera sumbang tu ape? ... maksudnya org yg x mahu bergaul atau mencampuri orang lain.

 Aku bukan nak mengumpat n bercerita pasal orang lain..tapiii heheh ni cerita pasal seseoranglah jugak. Cumanya ... aku nak share n harapnya janganlah korang jadi mcm org yg aku nak cerita ni. Ambil yg positif saje ekk...

Tahun lepas ada la satu group staff staff baru yg melaporkan diri. Ramai jugalah yg posting di opis aku ni. Tapi adalah 2 3 org yg agak kelat. Yg aras lain tu aku xde lah kesah sangat sbb jarang jumpa. Tapi yg aras aku ni.. selalu gak la jumpa.

 Well org kata kalo masuk kandang kambing .. ngembek laa.. masuk kandang rimau??? Ngucap lerr.. (heheheh tipuuu... tipuuu)... masuk kandang kerbau menguak ler.. maksudnya kena sesuaikan diri laa dengan keadaan sekeliling.

Aku dengar n pernah di kabokan oleh seseorang.. orang ni sangat hebat masa di tempat lama. Sebab kehebatannyalah dia dapat naik pangkat kot.. soo sangat sayang ler... dah dilengkapi dengan pakej yg baik.. tambah nilai yg baik la sikit lagi. Takde ape yg kurang pun kalo kita buat baik ngan org. Bukan org tu nak kikis reta benda ko sampai papa kedana pun..

bebudak ni ada yg mengadu.. sangat stress kalo keje ngan dia. tau la dia sangat dedikasi n workaholic. Tapi jgnlah kata org lain x buat keje. Suka sindir org lak tu.

 "Ehhh... korang takde keje kann.. meh buat keje ni" ... vah vahh vahhh... kalo aku kena ayat tu.. mau bertukar hijau baqq angg... kalo korang x angin kerr? kalau dia bercakap pun.. sentiasa dengan level stress yg sangat tinggi. Mcm masalah negara. Volune sora dia pun.. mak aiihh... mcm nak bagi kempen jekk...

last week kitorang buat makan makan sempena selesai tugasan n mencapai target. 1 level kitorang jemput n jamu makan. X kesah laa org tu bawak atau tidak pot luck nya. Join aje lah. Bukan nak kutip duit org pun. Ajak makan sampai 3 4 kali.. tidak la jugak dia datang. Apee xde kelass kee.. atau diet bagai?? .. ape salahnya kalau datang je lah kat tempat hidangan. Ambik bau pun xpe dah kalo xnak jamah sekalipun.

 Hmmm dia tetap laa dengan bz dia tu. Agaknye kalo dia bz. Memang dia x lalu nk makan la kot? Atau dah bawak bekalan dari rumah gamaknye. Masalahnya dok lalu lalang depan orang konon bz giler sangat laa.. memang la makan time waktu kerja. Kejap aje pun kann.. ganti le balik 1 jam yg ko makan tu waktu rehat ke.. balik lambat sikit ke. Asalkan.. siap target kerja ko hari tu.. n ganti balik waktu kerja tu..

aku rasa xde salahnya pun kan? Lainlah kalo ko kerja front desk. Jumpa ngn customer.
Of coz laa kena utamakan kerja. Jgn lak time ko bertugas tu nak buat menda lain lakk..

dah lama dia kat sini.. dah selalu kitorang ajak.. x juga nak mesra mesra sket... harapnya dia ok lah selepas ni. Jgn kelat sangat... jgn over stress sangat... lebihkan kemanisan dlm senyuman.. lebihkan ramah n nice (kata omputes) dlm hubungan kerja. Iskk amalkan sikap yg positif aje lah senang citer.

 haaa tu je lah nak citer. Errrr membebel ke ape ni ek.. heheheh.. well kita pun manusia biasa. Learn from others but always take the +ve only. Tambah apa yg kurang .. baiki apa yg x ok.

 Aku bersyukur sbb sentiasa di kelilingi n bekerja dengan org yg baik2 n hebat. Sentiada diberikan tunjuk ajar n contoh yg baik utk aku ikuti... semoga kita sentiasa berubah kearah kebaikan n disenangi org lain. Aku harap juga ada org yg sentiasa nasihatkan aku kalau ada salah dan silap yg aku lakukan secara sengaja atau tidak.

 ok geng... have a nice day n smile always... Moh kite wat kojerrrr... chaiyoooo  chaiyooooookkkkkk . ...










~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky