keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 16 April 2015

16 April 1977


Hari ini... 38 tahun yang lalu..tanggal 16 April.. 1977.. pasti ibu rasa gembira... rasa teruja... pasti ibu juga merasa gentar...

sakit kah ibu masa melahirkan aku? Berkali kali aku tanyakan... berkali kali aku minta di ceritakan... bagaimana agaknya bila ibu melahirkan aku??

kata ibu... ibu tak merasa apa apa... sedar saja... semua telah selamat.. ibu memang tidak dapat melahirkan semua anak anaknya secara normal... semua ke empat empat anaknya dilahirkan secara pembedahan...3 saja yang selamat.. kakak ku yang sulung terlalu lemah. Hanya mampu bertahan selama 1 jam saja...

kesian ibu..bila ibu baring berehat... selalu ku belek belek kesan jahit di perutnya... kasar kesan jahitannya.. sesekali ibu menggaru-garu kesan jahitan tu... gatal katanya... sesekali ku kucup kesan jahitan ibu... diam x terkata apa... besarnya pengorbanan ibu melahirkan aku...

 apa lagi yg selalu ibu ceritakan... emmm ... kata ibu .. sewaktu aku di lahirkan... semua sedang sebok menguruskan hal di rumah. Nenek sebelah ayahku meninggal dunia.. tak sempat dia melihat aku... tapi di sediakan tanda mata untukku sebelum dia pergi... terima kasih nenek... semoga nenek tenang di sana...

ceritalah lagi ibu... kata ibu. Senang saja mengandungkan aku.. semua ibu lalu makan .. "sebab tu lah senang bela kau"... suap laa apa saja.. semua kau makan... hahahha ye ke ibu??? Patut lah aku bulatt... lagiii???

emmm... masa kecik.. kau suka x pakai baju.. pakai pun sekejap je... lepas tu.. tinggal spender je... (opppssss sensord)...  heheheh memang pun.. gambar aku masa kecik.. semua nampak perut n pusat bojeng... aiihhhh malu lahhh...

 haaaa... masa kecik.. pantang jumpa pen... habis satu badan kau conteng... lepas tu.. pantang turun ke tanah... lepa sikit je.. siaplah.. keje kau halau itik. Itik tu ada kaler hijau sikit sikit.. itu je yg kau suka kejar.... ikut je mana itik tu pegi... ada lagi gambar arwah apak ambil masa kau kejar itik tuu... heee banyak gambat aku masa kecik... boleng.. bulat.. comot... comey ... (perasan ehhh)

apak n ibu banyak simpan duit... elok tersusun dalam album..tiap satu tertulis di atasnya.... org sedekah pada Amie...  Amie tanggal pusat... Amie tumbuh gigi... Amie pandai berjalan ... Amie mula bercakap.... Amie itu.. amie ini... semua pasal Amie... Amie Witiza..maksudnya.... Yang di sayangi Witiza....

hehehehe teringat arwah apak cerita... aku suka sebut enggek... enggekkk... hah.. rupanya aku suka makan tonggek ayam... hahahahhaha satu keluarga kami gelak... rindunye kat arwah apak...

 kata ibu... aku anak apak.. selalu kena marah ngan apak.. tapi tiap kali apa apa pasal aku... apak la yg paling tak senang hati... tidur tak lena kalau aku demam... bila aku merengek.. terus apak jenguk.. jelum air dalam batil tembaga... letak kat dahi aku... kalau aku kemana mana.. apak la paling risau n tak tenang... pantang aku tersebut... pasti ada nantinya... emmm kenapa aku tak nampak semua tu dulu??

Tak sempat aku nak balas jasa ibu dan apak.. tak dapat rasanya aku membalas selamanya... semoga ibu dan apak sentiasa dalam rahmat dan kasih sayangnya. Ampunilah anakmu yg degil ini.. terima kasih kerana membesarkan ku... menyayangiku.. membimbingku..

Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. Kau peliharalah kedua ibu bapaku... limpahkanlah kasih sayangmu kepada mereka..























~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Selasa, 7 April 2015

selagi ada masa...

 semakin hampir ke penghujung...hampir  ke garisan penamat... tapi ia tak pernah bermula.. tak pernah juga berpeluang...
Cuma mampu bersimpti..  mampu menghayati.. berkongsi rasa
 Suka.. duka kadangkala..bhagia jika adanya dia.. penyambung warisku.. tanda cinta dan kasih sayangku... itu pun jika diizinkan olehnya.. jika telah tersurat sejak azali.. syukur dan redha dengan ketentuannya... jauh di sudut hati ku... aku berdoa...semoga  allah makbulkan.. selagi  ada masa... insyaallah . ..






~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Selasa, 24 Mac 2015

Kasih dan rinduku padamu...

 rindu tidak bertepi pada lelaki pertama yang aku sayangi...
lama sungguh x merasai hangatnya pelukan kasih sayang dan ciuman kasih di dahi ku ini... rindunya cerita ceritu dan lawak-lawak purba yg selalu di ceritakan...
 biarlah dah beratus kali diceritakan pun... masih lagi aku akan ketawa...
rindunyaaa...
 rindu sangat nak lihat senyuman di wajahmu... rindu hangatnya pelukanmu...
peluklah aku lagi... bila mana... demam panas menguasai... bila aku meracau-racau tak ketahuan..peluklah aku lagi... biarpun hanya dalam mimpi...

k.mie rindu apakk..
terima kasih hadir dalam mimpiku semalam ... terima kasih Allah... sampaikan hadiah kasih sayang ku padanya... sampaikan rinduku padanya.... Alfatihah... 

 .


~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Ahad, 15 Mac 2015

bahagia itu bila .....

 bahagia itu banyak seginya ...
ada yg bahagia jika mendapat apa yg dihajatinya ...
ada bahagia .. bila mampu membahagiakan orang-orang yg dicintainya ...
ada bahagia dengan usahanya
ada bahagia dengan cara hidupnya ...
ada bahagia dengan nikmat dan barokah hidupnya ...
ada bahagia dengan amalnya ...

bersyukurlah atas apa yg kita nikmati hari ini dan semoga kebahagiaan itu juga membahagiakan orang di sekeliling kita ... insyaallah ...

baru hantar seseorang balik naik bas kat Putrajaya ...
nengok semua orang bahagia sungguh dengan sanak saudara.. mak ayah .. adik abang ... kawan-kawan ...
salam .. salam .. peluk cium ... lambai-lambai ...
semoga selamat dalam perjalanan dan bahagia bersama keluarga tersayang ...

: )

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Isnin, 9 Mac 2015

kisss kisss bang banggg .. hambikk koo

 owww owww... auchhh ....
hari ni memang la aku x ok gamaknye ... isk ... merah xde ongg ini hari ...

1st aku x sedo langsung ... udahnye anak buah aku si faris yang kejutkan ... sah sah aku lewat punchkad arini...

on the way ke opis pulak ... tah mamat mana dah langgo divider jalan .. sangkut terus kete dia kat atas divider tu ... yg kelakonye ... sebab dia elok je tido lam kete tu ... tapi tangan letak atas dahi la ... udah boleh guna 1 lorong je kat situ ...sah lagi aku lewat banyak la pulakkk arini ...

sampai kat opis masa nak masuk parking ... gaknye otak ingat nak punch je ... aku dah perasan kereta tu nak masuk ... signal ke kanan .. tapi dia pegi ke Kiri ... upenye nak masuk bontot dulu ... adehhhhhhhh.... aku lak dah terlepas kedepan ... x sempat nak undur .. muahhhhhhh muahhhhhhhhhh muihhhhh ... depan kena ciom dahhhhh ..... adessssssssssssssssssss.... bertambah la kedalaman dimple kete aku ...aku nengok kete dia mcm ok je ... nanti kendian aku letak no fon kat kete dia laaaa... lambat dah ni .. aku pun blahh terus ... kalo dah lewat .. parking kete memang payah le sket .. sumbat pi la kat mana ada ...

 masuk dalam lif .. sampai aras p3 .. masuk la pompuan ni ngan anak dia ... alih alih dia pun berdiri tepi aku n cakap ... mintak maaf ye ... nanti bagi tau berapa kos repairnya ... (alamak .. dia cam aku ke tadi?) aku x sempat pun nak nengok muka dia ... lantak lerrr .. aku pun ckp . ok je kete saya xde ape ape ... kete puan ok ke? mintak maaf la ye .. saya pun kelamkabut jugak tadi nak cepat ...

sora dia .. lebut giler ... baik je dia cakap ngan aku ...

emmmmh .. tah ape nak jadi lagi pun x tau le ... moga hari ini baik baik saja ... amiiinn ....

nota : tu le jadi kalo kuar umah lupe nak baca doa n doa naik kenderaan ... ambikkkk ko Jahhh ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Ahad, 8 Mac 2015

bila mana aku ngan dia makan nasik ulam ....

Hari ni tah kenapa aku teringatkan suasana kedai makan yg pernah aku singgah dulu..

pernah suatu waktu.. masa aku jenjalan ngan seseorang di negeri yg terkenal dengan keropok losong ..
Masa tu belum waktu makan tengahari ...soo kedai tak berapa nak ramai orang ... aku bukan cerewet orangnya dan dia pun memang sempoi ...

tetiba dia ajak aku makan nasik ulam ... alamak .. biasa aku makan ulam ni kalau kat rumah je.. bila keadaan agak santai n boleh makan dengan amannya ..

mmm boleh aje lah .. lagipun tempat dia ... dia tau la apa yg the best ...
ternyata ... memang sangat best kedai tu ... kedai makan tu bukannya restoran yg mewah .. ada aircond n kipas bagai... cuma kedai makan biasa ...

tapi yg menarik .... sebab kedai makan tu dekat tepi sungai ... hmm siap boleh tengok ada boat keluar masuk ... ehhhh .. muara ke ape orang panggil ekk ? hahaha ..bot nelayan kecik keluar masuk situ le ...

macam biasa.. dia memang selalu pamper aku .. (dulu laaa..skang takde peluang dah) .. dia akan choose semua lauk pauk n benda yg nak di santap.. hehehe .. ambik koo .. mcm mcm ulam ... satu yang best kedai ni .. lauk pauk dia memang semua masakan yg dimasak kat rumah kita seharian ... xde lauk special pun .... masak lemak petola ngan taugeh ... singgang ikan tongkol.. ikan bakar tawar.. ikan masin .. sambal .. ulam .. mmmm semua yg simple je ..

kena pulak hari yg aku pegi tu memang cuaca redup je ... soo port kami kat bawah pokok .. hehehe makan ala-ala santai pepetang hari gituuu.. sambil sekali sekala jamu mata tengok sungai ngan bot yg lalu lalang ...

uuu sempoi abis kedai tu ... soo .. moral of the story.. x semestinya kat restoran mewah je kita akan makan dengan penuh rasa puas hati ... tapi kat kedai biasa pun .. kalau rasanya terbaik.. memang berbaloi baloi lahh... ape pun .. aku dah lupa la kedai tu kat celah mana.. sekali tu aje peginye pun ... harap kedai tu terus suksess .. dan orang tu pun bahagia dengan pilihannya ...

Nota : Kuala Kemaman


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Jumaat, 6 Mac 2015

Rindu tahap dewa-dewa

Abi, Ayah, Papa, Daddy, Apak...
apa juga panggilannya ...
Lelaki pertama dalam hidup kita ...

Dialah siang malam yang sentiasa ..
Sayang dan manjakan kita ...
Usaha keras utk kesenangan kita ...
susah payah .. hanya untuk kita dan semua ...

yeah ...
aku rindu arwah Apak ...
Selalu kena marah dengan dia ... aku lah anaknye
yang selalu di sayang sayang ... aku lah juga anaknya
yang tak tido malam kalau anaknye sakit ... aku lah anak tu ..
yg tak senang duduk kalau anaknye takde ...aku lah anaknya tu .. 


Semoga Apak berbahagia di sana ...
Rindu nak kena pelok ngan apak ... adehhhh ...
Alfatihah ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky