keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 22 Mei 2015

temberang lu nihh

 bosan ahhh lu bangg...sembang  kencangg... tapi semua temberang...




~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

yang terbaik memang sukar dimengerti...

 tak pernah ada rasa...
di hadir kan rasa itu untuk aku merasai n terdetik di hati kecilku ...
kemudian di ambil kembali...
 tak perasan... tapi.. terasa kehilangan sesuatu...kekosongan itu membuatkan aku kembali meminta... mungkin ada yg dapat mengisi ruang kosong yg ada...
sama... x serupa... tapi kenapa itu??..
aku belajar sesuatu...
rupa tiada makna jika tidak ada padanya keikhlasan dan kesetiaan.
Duit tidak bermakna jika hati masih terasa kosong dan x gembira...
aku mencari sahabat yg akan sentiasa bersama ku... teman yg setia... rakan yang membahagiakan ........
masih mencari sesuatu...
ada yang tiada di situ... yg ada ... telah tidak sudi menjadi sahabat.. teman n rakan...
yang ada .. telah ada kekasih di hatinya...
 aku kembali tercari cari... dimana silapnya aku??jika  yg di duga itu untuk mengajar aku... jika yg di duga itu mampu membahagiakan ... yg di duga itu akhirnyamelahirkan satu yg terbaik... alhamdulillah... terima kasih Allah...










~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Isnin, 20 April 2015

pizza owh pizzaaa

datang anak buah ku tetiba bertanya dalam nada suara hampir berbisik...

Abang : acik mie... acik mie nak makan pizza tak ???

aku : haaa?? makan pizza? sape ajak ??

abang : bapak ajak makan pizza  ..

aku :  oo ye ke .. boleh boleh ... nak pegi bila makan pizza?

abang : kejap ekk abang tanya bapak ...

(terus dia lari ke bawah tanya bapaknya)
kemudian ... nampak lemah naik tangga .. muka pun lain macam dah

abang : acik mie ... bapak kata tak jadi la makan pizza .. pizza mahal sangat

aku : laaa ye ke ..

abang : emmmmmm acik mie baik tak ?? boleh acik mie belanja pizza tak?
(muka ada sedikit ceria dengan idea yang sangat bernas)

aku : erkkkk ... cik mie duit kurang .. kalo KFC boleh laaa ...

abang : mmmm .. KFC .. sedapnye ... nak nak nakkk ....

tapi malam tu bagi tak menghampakan anak buah ku .. aku masakkan juga roti telur dengan toppings pizza .. nasib juga ada semua bahan-bahannya ... hmmm .. kalau masih kecil .. masih senang nak auta dan nak pujuk dengan menggantikan yg lain .. kalau dah besar sok ... tak tau cemana lah ... 
 


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Khamis, 16 April 2015

16 April 1977


Hari ini... 38 tahun yang lalu..tanggal 16 April.. 1977.. pasti ibu rasa gembira... rasa teruja... pasti ibu juga merasa gentar...

sakit kah ibu masa melahirkan aku? Berkali kali aku tanyakan... berkali kali aku minta di ceritakan... bagaimana agaknya bila ibu melahirkan aku??

kata ibu... ibu tak merasa apa apa... sedar saja... semua telah selamat.. ibu memang tidak dapat melahirkan semua anak anaknya secara normal... semua ke empat empat anaknya dilahirkan secara pembedahan...3 saja yang selamat.. kakak ku yang sulung terlalu lemah. Hanya mampu bertahan selama 1 jam saja...

kesian ibu..bila ibu baring berehat... selalu ku belek belek kesan jahit di perutnya... kasar kesan jahitannya.. sesekali ibu menggaru-garu kesan jahitan tu... gatal katanya... sesekali ku kucup kesan jahitan ibu... diam x terkata apa... besarnya pengorbanan ibu melahirkan aku...

 apa lagi yg selalu ibu ceritakan... emmm ... kata ibu .. sewaktu aku di lahirkan... semua sedang sebok menguruskan hal di rumah. Nenek sebelah ayahku meninggal dunia.. tak sempat dia melihat aku... tapi di sediakan tanda mata untukku sebelum dia pergi... terima kasih nenek... semoga nenek tenang di sana...

ceritalah lagi ibu... kata ibu. Senang saja mengandungkan aku.. semua ibu lalu makan .. "sebab tu lah senang bela kau"... suap laa apa saja.. semua kau makan... hahahha ye ke ibu??? Patut lah aku bulatt... lagiii???

emmm... masa kecik.. kau suka x pakai baju.. pakai pun sekejap je... lepas tu.. tinggal spender je... (opppssss sensord)...  heheheh memang pun.. gambar aku masa kecik.. semua nampak perut n pusat bojeng... aiihhhh malu lahhh...

 haaaa... masa kecik.. pantang jumpa pen... habis satu badan kau conteng... lepas tu.. pantang turun ke tanah... lepa sikit je.. siaplah.. keje kau halau itik. Itik tu ada kaler hijau sikit sikit.. itu je yg kau suka kejar.... ikut je mana itik tu pegi... ada lagi gambar arwah apak ambil masa kau kejar itik tuu... heee banyak gambat aku masa kecik... boleng.. bulat.. comot... comey ... (perasan ehhh)

apak n ibu banyak simpan duit... elok tersusun dalam album..tiap satu tertulis di atasnya.... org sedekah pada Amie...  Amie tanggal pusat... Amie tumbuh gigi... Amie pandai berjalan ... Amie mula bercakap.... Amie itu.. amie ini... semua pasal Amie... Amie Witiza..maksudnya.... Yang di sayangi Witiza....

hehehehe teringat arwah apak cerita... aku suka sebut enggek... enggekkk... hah.. rupanya aku suka makan tonggek ayam... hahahahhaha satu keluarga kami gelak... rindunye kat arwah apak...

 kata ibu... aku anak apak.. selalu kena marah ngan apak.. tapi tiap kali apa apa pasal aku... apak la yg paling tak senang hati... tidur tak lena kalau aku demam... bila aku merengek.. terus apak jenguk.. jelum air dalam batil tembaga... letak kat dahi aku... kalau aku kemana mana.. apak la paling risau n tak tenang... pantang aku tersebut... pasti ada nantinya... emmm kenapa aku tak nampak semua tu dulu??

Tak sempat aku nak balas jasa ibu dan apak.. tak dapat rasanya aku membalas selamanya... semoga ibu dan apak sentiasa dalam rahmat dan kasih sayangnya. Ampunilah anakmu yg degil ini.. terima kasih kerana membesarkan ku... menyayangiku.. membimbingku..

Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. Kau peliharalah kedua ibu bapaku... limpahkanlah kasih sayangmu kepada mereka..























~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Selasa, 7 April 2015

selagi ada masa...

 semakin hampir ke penghujung...hampir  ke garisan penamat... tapi ia tak pernah bermula.. tak pernah juga berpeluang...
Cuma mampu bersimpti..  mampu menghayati.. berkongsi rasa
 Suka.. duka kadangkala..bhagia jika adanya dia.. penyambung warisku.. tanda cinta dan kasih sayangku... itu pun jika diizinkan olehnya.. jika telah tersurat sejak azali.. syukur dan redha dengan ketentuannya... jauh di sudut hati ku... aku berdoa...semoga  allah makbulkan.. selagi  ada masa... insyaallah . ..






~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Selasa, 24 Mac 2015

Kasih dan rinduku padamu...

 rindu tidak bertepi pada lelaki pertama yang aku sayangi...
lama sungguh x merasai hangatnya pelukan kasih sayang dan ciuman kasih di dahi ku ini... rindunya cerita ceritu dan lawak-lawak purba yg selalu di ceritakan...
 biarlah dah beratus kali diceritakan pun... masih lagi aku akan ketawa...
rindunyaaa...
 rindu sangat nak lihat senyuman di wajahmu... rindu hangatnya pelukanmu...
peluklah aku lagi... bila mana... demam panas menguasai... bila aku meracau-racau tak ketahuan..peluklah aku lagi... biarpun hanya dalam mimpi...

k.mie rindu apakk..
terima kasih hadir dalam mimpiku semalam ... terima kasih Allah... sampaikan hadiah kasih sayang ku padanya... sampaikan rinduku padanya.... Alfatihah... 

 .


~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Ahad, 15 Mac 2015

bahagia itu bila .....

 bahagia itu banyak seginya ...
ada yg bahagia jika mendapat apa yg dihajatinya ...
ada bahagia .. bila mampu membahagiakan orang-orang yg dicintainya ...
ada bahagia dengan usahanya
ada bahagia dengan cara hidupnya ...
ada bahagia dengan nikmat dan barokah hidupnya ...
ada bahagia dengan amalnya ...

bersyukurlah atas apa yg kita nikmati hari ini dan semoga kebahagiaan itu juga membahagiakan orang di sekeliling kita ... insyaallah ...

baru hantar seseorang balik naik bas kat Putrajaya ...
nengok semua orang bahagia sungguh dengan sanak saudara.. mak ayah .. adik abang ... kawan-kawan ...
salam .. salam .. peluk cium ... lambai-lambai ...
semoga selamat dalam perjalanan dan bahagia bersama keluarga tersayang ...

: )

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky