keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 7 Julai 2022

Nasib si Emak

 Agaknye muka aku ni muka empathy kot. Semalam aku ke HTAR lagi untuk checkup and ambil bekalan ubat seterusnya. Pagi tu kena ambil darah dulu, then petang baru lah jumpa doktor and ambil ubat. Ambil darah sekejap aje dah selesai .. soo bila dah selesai tu, aku lepak la duduk kat kerusi panjang yang disediakan depan premis tu. Masa tu ada sorang auntie india kat tepi aku ... aku tengok kedua-dua tangan dia bertampal koyok. Aik .. tangan pun tampal koyok ke? bukan ke untuk pening kepala aje ke? tengah aku dk perati tu .. auntie tu bersuara sambil dok gosok-gosok tangan dia .. 

"bengkak lah tangan saya .. dua-dua sudah bengkak.. itu saya tampal ini..(sambil menunjukkan koyok yg bertampal)... kaki pun sama jugak (sambil mengangkat dua dua kaki dia ke atas sedikit nak tunjuk kat aku).. saya rehat sini sekejap lah .. tak larat mau jalan pigi bus stand sana.."

ooo ye ke .. ni auntie dah siap jumpa doktor la ye? 

sudah siap lah .. saya tak larat mau jalan pigi ambil ubat. nanti hari lain la saya pigi .. nanti saya kena check mata dekat sana.. saya pigi ambil lah..

ye lah ... HTAR tu luas juga kalau nak menapak antara 1 lokasi ke lokasi yang lain .. bukan nye dekat .. tengok kat bangunan mana lah .. semalam aku checkup kat bangunan belakang sekali dekat area emergency tu .. tapi nak mengambil ubat nye .. nun sana kat bangunan kompleks rawatan harian..lebih 300 langkah kot. Kalau orang normal .. mungkin takde masalah lah .. tapi kalo kaki tengah sakit ni .. aisyyhh letisss ... 

tiba-tiba telefon dia berdering kuat ... dia pun menjawab .. pung pang pung pang setabuk ape aku tak paham .. aku buat hal aku lah .. dok belek telefon aku .. elok dia letak telefon ... 

menantu saya call lah ... tanya saya apa macam ... kalau ini macam kan .. kita pun banyak hati senang . saya sekarang duduk sama anak perempuan saya .. kita orang india kan .. selalu duduk sama anak lelaki saja .. tak boleh duduk sama anak perempuan ... tapi saya sudah 2 tahun la duduk sama anak perempuan saya.. apa boleh buat .... 

2 B continued ..  

 

~ It'S OnLy Me ~ 

 Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky