keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 18 Julai 2022

Nasib si emak - ending

Jauh auntie tu duduk termenung... aku pulak dok sebok tengok orang lalu lalang .. masing-masing sibuk dengan urusan masing-masing.. laju je semua bergerak. mengejar masa kot. tiba-tiba ... auntie.. saya tiap-tiap bulan dapat duit bantuan .. tau ke.. 2 tahun saya duduk sana .. satu sen pun saya takde dapat pun duit tu. itu duit pun saya takde nampak. Lagi saya kena pergi hospital semua pakai duit saya simpan sendiri .. duit telefon pun saya takde. susah mau buat apa-apa. Lagi saya mau makan apa-apa pun susah. Kalau anak saya malam baru balik .. baru saya mintak dia beli apa-apa .. baru saya makan ... kalau tak .. saya duduk diam-diam saja lah dalam bilik. sudah tua ni kan .. perut saya tak boleh tahan la auntie .. kuah dhal kan ..siang saja saya boleh makan .. kalau malam saya tak boleh makan lah .. nanti perut banyak angin .. ada satu kali tu .. menantu kasik masak kuah dhal la .. makanan vegetarian .. siang saya sudah makan .. malam saya tak mau makan la sebab takut sakit perut .. saya ambil 1 biji telur .. saya goreng mau makan malam .. itu pun dia sudah bising-bising ... dia marah sama saya .. dia kata apa tak boleh makan ke makanan yang dia masak siang tadi? .. saya ambil 1 biji telur pun dia sudah bising .. duit saya 250 ringgit tu dia sudah pakai .. saya takde tanya apa-apa pun .. tak boleh tahan lah .. itu saya selalu nangis duduk sana .. hati banyak tak senang la auntie .. saya rasa lagi teruk sakit lah kalau duduk sana .. habis tu sekarang duit tu masuk akaun siapa? masih anak lelaki ke? .. tanya aku .. takde la .. sekarang anak perempuan sudah uruskan .. semua masuk akaun saya. senang sikit lah .. saya duduk dengan anak perempuan pun .. semua saya cakap sama dia .. saya mau duduk saja sama dia .. yang lain semua saya buat sendiri lah. masak .. basuh baju .. semua saya buat sendiri .. tak mau la susah dia. anak saya dia vegetarian .. jadi dia cakap sama saya .. amma kalau mau makan apa-apa .. masak sendiri lah .. makan bagus-bagus. itu lah saya ada dapur saya sendiri .. apa saya mau makan .. saya buat sendiri lah sekarang .. itu saya rasa sekarang .. saya lagi sihat lah .. tak macam dulu saya rasa selalu tak sihat je. sekarang sudah lagi baik. Ok lah kalau macam tu auntie .. jangan sedih-sedih lagi ya .. duduk dengan siapa-siapa pun takpe .. (kata aku sambil tepuk-tepuk bahu auntie tu)... iya lah .. saya pun rasa happy jugak .. menantu pun baik .. kasi saya duduk sana. ok lah auntie .. saya mau balik dulu .. nanti lain kali lah saya ambil ubat .. tak larat mau jalan sana. ini lagi mau jalan pigi bus stand sana jauh .. ok auntie.. jangan sedih-sedih lagi ya ... hati-hati jalan ya.. jaga kesihatan ... kata aku sambil tersenyum tengok auntie tu senyum bahagia.. seorang emak .. sanggup bersusah payah jaga anak-anak dari kecil sampai besar .. tapi bila anak-anak dah besar .. dah kerja .. dah senang ... dah ada family .. ngape emak seorang pun tak boleh nak jaga .. tak boleh nak lindungi ... sanggup lagi dengar kata isteri daripada membela emak .. tak dapat aku gambarkan betapa hancurnya hati emak tu ... memendam perasaan .. anak yang diharapkan dapat menjaga dan menumpang hidup .. sanggup membiarkan emak merempat dan menagih simpati kat rumah anak sendiri ... sampai hati si anak .. selagi ada masa dan kesempatan .. jaga lah harta yang masih ada ... memang tak terbalas jasa dan pengorbanan mereka .. tapi sekurang-kurangnya .. lakukanlah yang terbaik dan pastikan mereka gembira di penghujung hari yang masih berbaki ... ~ It'S OnLy Me ~ Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky