keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 3 November 2021

Tragedi 9 hari 8 malam - part 13

Katil Makcik canser dah dikosongkan ... hari ni .. Makcik kaya dan makcik tua hujung tak banyak ragam ... jadi kurang lah bunyi bunyian dan tahap stress menurun sikit ... 

dalam ward .. masing-masing buat hal sendiri ... makcik tua hujung sekali tuu banyak tidur hari ni ... depan dia pakcik yang sakit jantung nampak bertenang aje .. sama jugak dengan jiran2 sebelah dia ... Brother Sabah sebok buat kerja dia dengan lappy kecik .. Mamat baju merah pulak elok aje berbaring kat katil dia..tido la lepas berkawad sepanjang malam .. ... 

Mamat Baju merah tu malam memang tak tidur ... dia akan berdiri aje kat simpang katil tu dan merenung pintu keluar .... dengan air liur dia yang menjejes-jejes keluaR ...   tak pun dia akan duduk dekat birai katil dia .. duduk termenung dengan mulut terbuka dan air liur menjejes ... aku rasa dia bernafas ikut mulut dia ... nampak sangat dia semput macam susah nak bernafas ... tu yg selalu mulut dia terbuka ... kalau perhatikan ... disebabkan dia banyak minum dan dia dok berdiri aje ... kaki dia memang bengkak gila ... nampak merah "terik merining" kata org Kelantan. Dia pulak pakai selipar "Tat Sing" .. kadang bengkak dia tu dah ikut bentuk curve selipar tu ... (gambar selipar aku ambik dari : https://www.carousell.com.my/p/vintage-tat-sing-slipper-jepun-1091713360/)


 

Tengahari tu .. nurse2 tolak satu katil ke tempat makcik canser .. kali ni lelaki cina ...dia tidur aje ... tapi macam tak berapa nak tidur gak ... sebab mulut dia tu asyik dok sebut ... 

aiyooohhhh ...... aiyoooohh ... sakit lahh ... 

aiyooohhhh ...... aiyoooohh ... sakit lahh ... 

ada sekali nurse kejutkan dia untuk bagi makanan dari tube ... makanan cecair ... soo masa dia nak lelap balik tu .. memang mulut dia bising semula laaa .... 

kebetulan ada mesen check paras oksigen dekat patient barisan belakang ... Te no nett ... te noo nett .. bunyinya  .. tetiba apek tu boleh ikut bunyi tu .... 

te noo nett (bunyi mesen)  ... tak lama lepas tu ..... Pa po paaaa (bunyi uncle cina)

te noo nett (bunyi mesen) .... Pa po paaaa aiyooo makan lahhh .... (bunyi uncle cina) .. "makan lah" sebab tadi nurse kejut dia untuk makan.. "uncle.. bangun makan lah.. unclee". Tu dok ulang ayat makan ajer... 

te noo nett (bunyi mesen) .... Pa po paaaa aiyooo makan lahhh .... (bunyi uncle cina) 

begitulah seterusnya sampai ke sudahhh .... 

aku pandang Brother Sabah .. brother tu senyum dan tergelak kecil ... sama gak ngan pakcik sakit jantung kat hujung ... dia pandang aku .. aku pandang dia .. terus gelak lagi ... rasa geli hati ada .. stress ada ... adoiii ... entah ape lagi la yang nak mendatang niii ... rasa stress memuncak ...   entah segala bunyi apa lak lagi yang semua kena hadap dari siang sampai ke malam hari ni .... 

Dalam hati aku berdoa ... (Ya allah ... cepat2lah tukarkan aku ke ward lain ... aku dah tak tahan nak hadap semua ... nak hadap karenah makcik kaya .. nak hadap makcik tua dan lain2 lagi) aku dah tak larat sangat²... 

Sepanjang hari ni ... makcik kaya ngan si Murni memang tak bertegur sapa ... makcik Kaya memang asyik tidur tutup kepala ngan kain batik dia ... si murni agaknye sebab tahu makcik kaya marah dia ... soo dia cakap "I dont want to talk to her today.. she angry me"

Aku belum cerita pasal makcik kaya gaduh Ngan pakcik tua tepi aku ni Kann.. pakcik tua tepi aku ni mata dia X nampak pun... Sekadar nampak bayang hutam Aje la. Satu hari dia duduk tegak mengadap katil makcik kaya. Sambil² tu dia dok urut kaki dia ... Alih² makcik kaya mengamuk sakan .. 

"Aku paling benci jantan .. yang muda² semua aku tak suka.. jahatt... Ni dah tua pun sama ... Ehhhh.. org tua .. engkau apasal dok tenung² aku hah? Dah tua nak mampus tak sedar diri... Gatalll. Suka tengok pompuann. KO tengok tu Mieee... Pakcik sebelah KO tu .. gatal dok tenung² aku"

Pakcik kat sebelah aku terpinga².. dia tanya .. "org tu bising pasal apa tu??"

Aku pun balas balik... "Dia marah kat acik. Dia ingat acik dok tenung dia"

Pakcik tu tergelak kecil.. "alahai.. org duduk saja X tengok pun dia .. bukan nampak apa pun"

"Biarlah dia acik.. angin X baik la TUU"

"Amieeee tolong ambilkan aku air.. aku hauss" makcik kaya panggil aku.. 

Aku pun pergi la kat sebelah dia .. ambik air dlm botol kecik .. tuang dalam mulut dia ... Sambil tu aku pun cakap.... 

"Acikk... Pakcik kat sebelah saya tu .. mata dia dah tak nampak la.. saya yg duduk kat sebelah dia pun dia X nampak.. lagi la acik kat depan dia .bukan dia nampak apa² pun." Senyap X terkata makcik kaya... 

Di suatu hari yang lain pulak . Mamat baju merah tu dok ulang alik ke tandas.. Soo ada masa dia akan berhenti berjalan . Masukkan tangan dia dalam seluar dah buat something.. ada Gak aku ternampak dia dok raba² anunye dekat tengah² katil org ramai tu. Tu pun salah 1 sebab mengapa aku jadi takut nak g tandas n takut terserempak Ngan mamat tu lagi.. 

Entah macam mana .. dia berhenti tepi katil makcik kaya dan buat aktiviti dia TUU.. sekali makcik kaya mengamukk... 

"Aku tak suka la cina apek ni... Dia tunjuk 'nonet' dia kat aku. Aku nampak tauu.. jahat la dia .. aku tak suka cina ni..." sepanjang hari .. memang itu je la dia dok ulang² sampai la malam tu syif ada sorang nurse Sabah ni... dah bosan agaknye dia dengar benda yang sama dok ulang².. masa tu dia tengah tukarkan Pampers acik tu... 

"Aku tak suka la cina tu... Jangan Kasik dia jalan². Dia datang tepi aku tunjuk nonet diaa" .. 

"Laaa ye ke acikkk?.".. 

"Betul laaa . Kat tepi katil aku ni haa"

"Abis acik nampak ke nonet dia??"

"Aku nampak laaa"

"Abis acik nampak nonet dia besar ke kecik acikk" selamba badak je nurse tu cakap macam xde perasaan.. 

Time TUU Aku dah tak tahan nak gelak..aku pekup mulut aku Ngan selimut.. gelak mengekek sambil dok tahan².. aku nampak brother Sabah pun dok tersengih² sambil geleng² kepala dia .. geli hati... acik tu X nampak sebab tirai dia kena tutup. Hahahah adoii.. macam² la karenah manusia ni .  

Ni pasal awek Thai pulak .  Out of the blue .. satu petang tu dia panggil aku ... "Amieeee ... U hear that?"

"Hear what?"Aku tanya dia .. aku xde dengar apa².. 

"Someone asking for help from the toilet ... Can you please .. check it for me .. pelase..." Sambil tangan dia dok buat MCM ni ,🙏

Aduuu... Ape pulak dah ni .. aku pun pergi toilet. Memang senyap sunyi xde apa pun. Pintu semua terbuka... Seram lak aihhhh... Tah sora apa dia dengar entah... Aku pun patah balik pergi semula ke katil aku... Aku cakap ... "Nobody inside the toilet lah Vanida" .. (nama dia Vanida .. nice kan .. )

"Please check again... I can hear someone asking for help"

"Really... Nobody inside.. all the doors are open.. I already see all the toilet and shower rooms"

" I scared.. someone asking help anywhere... Please check again pleaseee.." Runsing muka dia .. berkerut ... 

Tetiba acik kaya bersuara ..."KO takyah layan dia Mie ... Tu dia teringat pasal dia dulu la tu mintak tolong masa kena prank Ngan kawan² dia tu.. KO biar je dia .. aku dah banyak kali cakap kat dia.. takmo dengar "

Kadang aku rasa macam acik kaya ni jeles ke ape bila si Vanida ni ada org lain tolong n layan..  dia selalu cakap . 

"Aku benci la dia ni .. masa takde org.. aku pujuk dia .. aku belai dia .. aku sayang² dia .. aku jaga dia .. sampai la dia dah ok macam ni . Tiba² je dia nak sayang org lain pulak.. aku benci lahhh orang yang tak tau kenang budi nih"

Weyy... X Paham aku . Bila masa dia sayang² n belai kawan tu . Yg aku nampak dok mengulikan ada lah. Dah tu si Vanida tu baik Ngan aku takat sembang² jer. Aku pun biasa² je. Bantu takat aku mampu je la. Tu pun dia jeles ke? Aduuu berat ni ... Penyakit KKS (kurang kasih sayang) nauu nampaknya. EEE tak kuasa ahhh.. 

Ada satu masa pulak di hari yg lain.. tau kenapa topic baby ni muncul... Dia dok bersembang Ngan murni je. Tapi kuat gila suara dia. ..

"Ehh Murni.. if u and your boyfriend want to dating. U go hotel. I don't want u bring men to my house. I don't like .. "

Si Murni terpinga² n malu² pun ada.. "ooohh... No.. no hotel lahh" dia pekup muka Ngan tangan dia sambil geleng² kepala... 

" no baby... I hate baby.. Aku paling tak suka baby. Memekak ajer nangisss.. aku tak suka.. anak aku ..sorang pun aku X jaga.. aku beranak je .. semua org lain uruskan.. aku tak suka baby" tiberrrr... Aku terfikir sendiri .. aihh.. dah anak² KO semua sape lak bela? Kesian.. kurang kasih sayang emak anak² dia ni... Dahsyat nauu.. 

Bersambung .... 

~ It'S OnLy Me ~ 

Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky