keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 5 November 2021

Tragedi 9 hari 8 malam - part 15

Malam tu macam biasa nurse dan doktor yang bertugas sibuk ... 

Doktor sibuk dok check makcik tua sebab nak ganti jarum ... Habis pusing keliling katil. Belek sana.. belek sini..

Mamat baju merah pulak..  berdiri di kaki 5 jalan ..  merenung jalan keluar ..  

Aku Ngan brother Sabah dok layan uncle "pa po paa ..aiyoo makan lah X habis lagi"
Bingit ... 

Tiba2 makcik kaya meracau... Entah apa2 dia cakap .. dengan tangan tergapai² ... Lepas tu muntah2... Aduhai .. apa jadi pulak ni...

Awek Thailand tidur pulas ... Tadi siang masa doktor datang check dia ..  dia dah puas menangis ... Dia nak mintak balik .. dia nak stop semua rawatan. Dia kata badan dia .. keputusan dia la nak buat apa pun ... Dia cakap dia nak balik sekejap Aje ... Nak settle semua urusan.. ambik barang2 dia dan balik semula ke ward untuk jaga makcik kaya ... 

Dia siap cakap makcik kaya nak jaga dia ... Bagi tempat tinggal dan kerja... Padahal org tua sebelah tu dah cakap X mahu dah . Dia suruh aku cakap Ngan awek Thai tu... Aku cakap balik Ngan dia ... Aku kata ... "Acik yg pujuk dia macam². Acik kena cakap la sendiri dah X mahu jaga... Orang tu dah berharap sangat"

Entah apa dia meracau dan berbunyi2 mengalahkan makcik tua tu dah. Kifarah agaknye. Selalu cakap org lain bising dan meracau .. ambik kooo... 

Aku malas nak layan feel dia hari ni. Awek Thai pun sama .. dia lak asyik tido Aje .. makan X mahu ... Ubat semua xmo makan ... Time nurse Ada bagi makan dan nak urus bagi ubat ... Dia layan dia nye tido .. agaknye dia ingat spital ni ada masa nak layan dia MCM private nurse? 

Lagak boleh tahan Gak.. dok maki² doktor .. kata doktor bodoh .. anjing ... Anak aku doktor pakar la ... Aku boleh pergi hospital bayar lagi mahal... X hingin duduk spital ni ... Suka Ati dia nak arah² macam² .. benci Gak k..
Rasa kalau MCM tu. Kalau dah hebat sgt .. g la duduk spital mahal... Spital kerajaan Gak KO masuk... 

Nurse yg masa mula2 aku masuk ward tu dah sound aku awal2. Jangan layan dua² tu .. semua hampir nak gila dah ... Masalah mental. Tapi aku je yg tak sampai hati.. layan juga la .. abis ..kalau nak menyombong X bertegur sapa .. lama gak aku duduk kat ward tu ... 

Lepas nurse Kasik ubat kat makcik kaya ..  dia pun sedar la dari kegilaan dia tu ... Tetiba dia panggil aku ... 
"Mie ... Sini kejap .. aku nak air "
Aku pun bangun pada bukak air botol dia dan tuang dalam mulut dia.  
"Apa jadi kat acik tadi Mie? Tanya dia sambil merenung tepat ke mata aku ... Kesian pulak aku tengok muka dia ... Tapi dalam hati aku .. macam² perasaan ada ... 
Aku pun cakap .... " Tadi acik X sedarkan diri ... Acik meracau² .. dah macam makcik kat hujung tu Aje" (hahahahaha jahat kan akuuu ..saja je tambah sama macam acik tua hujung tu haaa) ... 
"Tu la .. acik xmo makan nasik.. xmo minum air .. X Mo makan ubat... Kan dah sakit.. lain kali jangan macam tuuu. " Tegas ... 
"Ye ke Mie? Acik jadi meracau macam tu ke? .. 
"Iya .. betul.. X Caya Tanya la si Murni Tu"
Tak lama lepas tu .. tiba²...
"Mieee... Aku nak mintak maaf dengan KO miee ..." "Murniiiii... Aku mintak maaf"
"Laaa ape pulak acik... Acik xde salah apa pun Ngan saya ..acik TUU.. kena jaga diri tauu... " Aku tepuk2 tangan dia ...

Tak lama lepas tu .. dia panggil aku balik ... 
"Mieee ... Sini kejap... "
Aku pun pergi la dekat dia. .  
"KO tolong ambik beg plastik yang putih tu . Ada banyak tudung ² acik... KO pilih la satu yang mana KO suka... Acik nak bagi dekat KO 1. "
"X payah LA acikkk... Saya dah ada tudung" aku menolak baik
"Alaa.. ambik la satu.. acik dah niat nak bagi dekat KO satu... Ambik la .. "
"Alaa xyah la acik... Betul.. X payah la"
"Sampai hati kooo" ... Dia dah mula nak merajuk pulakkk dahhhh... Aduuuuuu
"Ok lah.. acik pilih la yg mana acik rasa sesuai Ngan saya.."
Dia pilih tudung ala2 Ariani Kaler merah pink dan bagi kat aku... 
"Terima kasih acik..." Aku rasa macam nak pulangkan balik je. Senyap 2 seludup masuk balik dalam beg plastik dia tu.. tapi tunggu dulu lah ... 
Aku balik ke katil aku... Tudung tu aku letak dalam laci besi ... 
Aku teringat pesanan ibu . Jangan ambik apa2 yang dia bagi kat aku ... Sungguh aku terlupa langsung masa dia bagi tu... Rasa 1001 kekesalan melanda .. kenapa la aku ambik jugakk... Aduhhh... 

 Malam tu aku kena cucuk Ngan doktor yang nak ambik darah .. sakit sungguh... Dah main sorang tarik jarum jerrr dekat lengan aku ... Dia buat aku ni macam xde rasa sakit ke ape ... esok tu lebammm .. dalam gambar TUU dah lepas beberapa hari. Lama betul nak hilang... Each time doktor dekat ward baru nak ambik darah . Semua terkejut tengok lebam tu.. ada jugak aku mintak ice pack. Aku tuam² semua tempat yg lebam n bengkak. Alhamdulillah ok juga sikit. Xde la sampai demam sebab urat tu. 

Ada satu hari dekat ward baharu.. aku nak pergi mandi petang.. aku nengok air paip dekat bilik mandi tu terbuka besar..

1st time aku pergi .. aku dengar bunyi air ..aku ingat ada org mandi.... Soo aku patah balik... Ni second time Aku pegi. Rupanya xde org. Tapi paip air terbuka besar. Bila aku pegang hose tu.. umang aiiii... panassssss...

Then secara automatik .. aku tergelak kecil... Terbayang orang nak mandi sebelum aku ni... Agaknya dia ingat air tangki tu panas kot. Tu dia bukak Kasik air panas keluar abis dulu. Baru air sejuk keluar ... Mati la nakk... Paip air tu macam style hotel. Ke kiri panas... Ke kanan sejukk... Tombol tu pulas habis ke kiri.. memang sangat panas dan sangat kuat air nye ... Hahahaha mau melecurrr org TUU .. hehehehe.

Benda kecik MCM ni pun boleh buat KO ketawa geli hati time² KO tengah keseorangan di tempat asing. Xleh stres². Atau layan sangat kegilaan situ.. bahayaaa...

Bersambung ..  

~ It'S OnLy Me ~
 Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky