keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 4 November 2021

Tragedi 9 hari 8 malam - part 14

Akhirnya .. pakcik sebelah aku boleh balik... Aku tumpang happy ... Tapii.. 

Tetiba datang sorang nurse kat pakcik tu .. "pakcik.. ada nombor anak pakcik yang lain tak?" 
"Saya xde telefon la ... Yang nombor haritu la"
Nurse tu pusing ke meja besi pakcik tu.... Dia selak² barang² pakcik tu.. ada baju dan kain pelekat yang pakcik tu pakai masa mula² datang spital aritu aje .. . 
Aku pun cakap dekat nurse tu. "Pakcik ni xde barang lain pun .. tu Aje kat atas meja ... Kenapa nurse?"
" Kitorang dah call anak dia ni .. tapi anak dia tak mau datang ambik" ... jawab nurse tu separa berbisik pada aku ..
Nurse pun berlalu pergi ke depan semula .. 
Aduhai ... Sampainya hati si anak. Aku baru perasan. Sepanjang pakcik tu ada dekat sebelah tu .. langsung xde ape². Xde sape call dia ..  xde sape hantar barang² kat dia .. paling tidak pun hantar baju bersih yang nak pakai balik rumah ... Langsung tak ada ... 

Aku saja tanya pakcik tu .. "acik tak mintak family hantar barang² yang nak guna ke?"
"Ada juga haritu acik suruh hantar .. tapi xde sampai pun..." jawab dia ... 
"Ni siapa la yang ambik acik ni?" Tanya aku lagi ..
"Entah .. anak yang dekat Putrajaya tu la kot ... Dah kalau tak nak datang ambik .. sudah lah" ... 
Pelan2 pakcik tu capai baju dan kain dia yang busuk kat atas meja tu dan salin pakaian dia ..  

Kenapa aku kata busuk? Serius busuk. Haritu dia cakap dia ada simpan sepeket kek buah .. dia suruh aku cari .. Soo masa aku selak² baju dan kain dekat atas meja besi tu .. memang berbau busuk la. (Aduuu... Ingat aku selak baju ni ..terus rasa nak muntah.. loya tetiba tekak aku)

Masa dia salin baju dan kain tu .. tetiba aku ternampak lak belakang badan pakcik tu .. dekat Pampers tu dah terkeluar taik dia .. kena dekat kawasan pinggang dia tu... Aku tak tau la dia tak perasan ke.. atau dia memang pasrah Aje masa dok tukar kain baju tu... Habis lah baju dia terkena najis dan kain pelekat dia pun sama. 


Aku tak tergamak nak cakap.. "acik ada tahi" .. atau suruh dia panggil nurse untuk bersihkan dia dulu ker.. aku takut dia segan... Bau toksah cakap la. Kalau dah katil KO kat sebelah ajerr.. memang berbau la... Tu pun 1 sebab kenapa aku lebih rela pusing kepala aku mengadap luar ... At least bau udara segar ... 

Petang tu tiba2 angin ribut datang menerobos ke dalam ward ...  Kuat sangat² sampai terbang habis LA barang² atas meja dan segala² nya ... 
Tiba² ... Gedegangggg... Entah bunyi kuat benda berat terjatuh ... Macam panel kayu terbalik ke atau apa aku X nampak ... 
Dan secara tiba² .. makcik kaya buka kain tutup kepala dia .. duduk dan cakap.... "KO tengok ya Mie .... Ada orang nak mati ni".... 
Aku macam biasa .. jawab memain sekadar menyahut ..  "ye ke acikkk?"
"KO tunggu lahh" jawab dia ringkas dan mula panggil nurse ... Nak mintak selimut 1 lagi... Dia kata dia sejuk sangat ... 

Lewat petang tu ..lepas keadaan kembali tenang ... Memang betul ada geng yang angkat body datang ... Row belakang aku... Ada orang meninggal ... Aku tak tau la makcik kaya ni... Mungkin kebetulan atau memang dia boleh rasa ke ape .. entah? 

Akhirnya pakcik sebelah balik juga ... Anak yang lain dan isteri dia  datang ambik lewat petang tu ... Dia balik dengan baju busuk dan Pampers yang tak bertukar tu ... 

Aku tertanya² sendiri ... Agaknya di rumah... Siapalah yang akan menguruskan dia? Mata dia dah tak nampak ... Nak bukak tray makanan dia pun X larat .. aku yang hari3 tolong buka ... Nak cari cawan yang ada air kat atas meja pun X nampak... Dia dok raba² meja tuu... Apatah lagi nak bersihkan diri ... Semua nurse yang buatkan masa dalam ward tu. Tukar Pampers dan bersihkan dia ... 

Pakcik ni boleh tahan gak dia nye eksyen... Dia kata anak dia semua bagus² dan hebat² kerja ..  dia kata anak dia semua belajar tinggi dan course hebat². Lepas tu dia tanya aku belajar apa? Bila aku jawab... Terus dia cakap .. OOO.. tu course biasa je X de la bagus sangat ... 

Dah tu dia dok cerita pasal kerja dia dulu ... Seolah2 dia hebat gila la.. bagi talk dan ceramah sana sini ..  org semua rujuk dekat dia .. professor pun xde knowledge macam dia .. perghhhh... Aku tak tau nak rasa kagum atau rasa annoying... 

Tapi tu la ... Anak2 keje bagus pun .. sorang pun xde luang masa nak jengah atau terfikir nak hantar barang ke .. pakaian ke ...makanan atau minuman .. .. Nak buat video call ke hari² macam brother Sabah tu.. atau macam orang kat belakang katil aku ni ha .. tiap² Hari call tanya khabar anak beranak. Mana pergi? Sibuk sangat la kot... dia siap cakap HP dia canggih .. mahal beribu². Nak cas xyah cucuk .  Pekup Aje kat ho lain... Waduhhhh serammm aku dengar. Dia ada Gak mintak nak pinjam telefon aku ... nak bukak fesbuk la .. YouTube la... Nak dengar radio lah... Owhh nonononooo... Payah aku nak cas.. xde plug yg dekat dengan katil aku.. memang berjimat cermat abis.. 

Dah tu bagi aku ... Bila dah tua ni .. xyah la KO nak story pasal jalan2 sana .. jalan² sini.   Enjoy makan sesedap .. makan tu ..  makan ni ... Siap cakap kat aku dia nak pergi lagi melancong sana sini ... Aduhhh.... Penyakit apakahhh? Sedangkan badan dah xde kederat pun .. nak bangun pun ambik masa kena berpaut sana sini .  Nak urus diri dah X mampu ... Tahi dekat punggung pun X terasa ... Mata pun dah tak nampak ...nak pakai baju pun berjam²...  Ermmm.... (keee fikiran aku yg X betol ni) xde lah kalau aku .. tu pendapat aku la... Tapi kalau dia nak jalan² pun xde hal sebab duit dia .. bukan duit aku .. hehehehe tapi kalo dah menyusahkan org dalam segala hal. Bagi aku .. xyah lah ..  

Maybe dia cuma nak tunjuk kehebatan dia Aje la dekat aku ... Soo .. aku layan Aje la ... 

Bersambung.... 
 
~ It'S OnLy Me ~ 
 Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky