keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 25 Jun 2020

Durian ohhh durian


Semalam aku beli durian. Saja lah beli n belanja family adik. Lagipun aku dah janji ngan anak2 buah... Masing2 bersinar je bijik mata bila tengok aku bukak n susun tupperware yg berisi mcm2 jenis durian. 

Kebetulan ada org dtg jual kat opis aku. Rezeki dorang la. Musim ni aku baru sekali ni aje beli. Soo banyak gak. Lagipun kalau Sikit2 je.. Takut bebudak ni x puas makan. Rezeki depa laa.. 

Ada 3 jenis yg dia jual semalam... Musang King... bapak King n baby King. 
Then ada 101.. N D24. 

Aku lupa yg mana satu aku paling suka. Thn lepas punya musim.. Banyak jenis gak aku dapat rasa n sangat puas laa.. Soo entry kali ni aku saja nak buat reminder utk diri sendiri lah.. Next time aku tau la nak beli yg mana n yg paling aku suka. 

Musang King... Paling mahal.. 2 biji semalam aku beli.. Rm100. Bapak King. Isi banyak gak.. Rasa dia manis.. Ada pahit2 sikit. Isi dia xde serat sangat n x halus sangat mcm 101.. Kaler kuning2 gitu. Biji dia semua kecut2. 

2nd mahal jenis 101. Kaler kuning menawan.. Kuning Pekat. Isi dia sangat2 manis... Texture dia sangat creamy. Xde serat2. Biji dia sederhana besar. kalo makan .. rasa macam makan cream jee..sedut-sedut hilang heheheh .. sangat2 manis.

3rd yg aku beli ialah d24. Biji dia besar2. Isi dia berserat. Manis gak. Tapi x la manis sangat mcm 101. ok laa .. aku suka ... ada serat2 ..

Lepas aku selesai beli... Aku dah Siap2 nak naik.. Sekali kawan aku mintak tlg belikan. Soo aku pun patah le balik... Kebetulan jenis 101 tinggal 3 bijik je. Dia nak 2 biji. Soo aku beli ikut yg dia nak la.. 2 biji.. Patut 100 lebih. Tapi dia kasik 100 je. Rezeki kawan aku la.. 

Soo SamBil2 sembang.. Org tu cekah durian masuk tupperware. Siap masuk plastik.. Sekali dia bukak 1 tupperware lagi.. Dia pun ckp... Yg ni saya bagi akak tau.. Untuk buat tempoyak. (Baki sebiji lg durian 101 tadi). Dia kata sedap kalau buat tempoyak yg mcm ni. Buah 101 x tahan panas. Sebab kulit dia nipis. Tapi ramai org nak jenis ni. Aku iya kan aje la. Memang nampak buah tu x cantik Sgt. Dia mcm berpeluh2 kat dlm pangsa durian tu. Sekali dia Tanya.. Akak makan tempoyak tak? Aku kata aku makan. Aaa boleh la akk buat tempoyak n rasa nanti. Aku sengih aje la sambil ckp terima kasih. Dlm kepala otak aku ni... Ahhh sudah... Cemana lak nak buat tempoyak ni... X rajin hayat aku lg buat tempoyak 🤣🤣🤣. Call ibu lah.. Penyelamat aku.. Hehehe... 

Then siap dia tutup tupperware tempoyak 101.. Dia kona tepi hilux dia.. Sambil seluk2 n cari2 dalam bakul durian tu... Aaaa... Ni durian 88.saya belanja akak jugak. Wahhhhh... X cited terlebih aku ni.. saiz beso kepala org gak la. Dia pun bukak n hulur kat aku. Akak Cuba rasa... Perghhh... 💖❤️❤️❤️. Aku rasa.. Memang leh pejam mata laa.. .. Aku paling suka yg jenis ni lah.. Heheh bukan sebab dia free n fresh ...rasa dia sedap.. manis2 n ada rasa berasid sikit.. I like. Tapi aku rasa mcm x pernah nampak je org jual. Selalu ada yg jenis2 kat atas tu je la. 

Alhamdulillah... Murah rezeki aku.. Semoga murah jugak rezeki org yg jual tu.. Buah semua cantik2 n elok. Fresh dari raub. Memang terbaik lahh... 

Tadi aku dah siap perisi tempoyak 101. Aku rase la sikit... Manis leting.. Aku call ibu. Tanya cemana nak buat tempoyak.. Kekononnye.. .. Bila aku kata rasa dia semua manis. Ibu pun cakap.. Ko isi dlm tupperware. Simpan kat peti beku aje lahh. Boleh buat serawa ke.. Cokodok ke.. Hahahaha sudahnyeee... Urmmm... Lain kali la aku belajo buat tempoyak 🤣🤣😅😝

Saja lah aku nak share. Mana tau korang nak order durian dari brother ni ke.. Aku tepek sini.. Wasap ke lahh.. . Kompom korang x menyesal punya. 👍👍.. Boleh wassap dia k



~ It'S OnLy Me ~
 Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky