keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 28 Oktober 2021

Tragedi 9 hari 8 malam - part 7

aku tengok .. makcik kaya dengan awek thailand tu rapat betul. agaknye depa ni dah lama kot dalam ward ni.. makcik kaya panggil awek thailand tu Murni ...

Murni ... aku nak air ..
Murni ... nak makan ... 
Murni .. aku sejukk.. selimutkan aku ..
Murni .. pakaikan aku stokin
Murni ... aku nak mandi ... 
Murni ... 
Murni ... 
Murni .... 

Murni ... itu ... Murni ini ... kadang aku rasa macam si Murni tu dah jadi dia nye personal helper lak ... sabar je si Murni tu melayan makcik kaya. kadang kesian gak aku tengok dia ... ye lah ... semua masing2 x sihat juga. bukan makcik kaya sorang je yang sakit. kadang dia buat tak paham je ... dok mengulikan orang lak. Nurse2 semua banyak keje lain selain nak melayan karenah pesakit. 

Si Murni tu tangan dia memang sentiasa ada di pasang ubat. dekat area bawah lengan dia. soo pergerakan dia memang terbatas. tapi dia memang sangat berusaha keras untuk tolong makcik kaya tu. dengan sebelah tangan dia dok lap2 makcik kaya atau buat apa2 saja yang makcik kaya nak. Tapi makcik kaya tu tetap ada saja tak puas hati.

ye lah .. si murni tu bukan faham benar pun bahasa English. Basic n broken english je kot. kadang Makcik kaya tu cakap bahasa melayu. mana la dia paham ... dah tu mula lah dia mengamuk ... ehhh aku kata jangan ... kadang dia dok ulang2 cakap sesuatu ... tapi murni tu tak paham. lepas tu boleh la dengar makcik tu cakap ... "ehhh bodoh la engkau ni .... eee aku tak suka la engkau ni "... 
 
Tapi bila time dia baik ... 
"Murni .. I love you" siap buat love signal tangan tu ... 
"Murni .. aku sayang engkau.. aku nak bela engkau nanti"  ... 
 

biasanya dia akan cakap .. "Aku kesian la tengok dia ni ... apa lah nasib dia .. kesian tau .. dia pun manusia juga .. esok bila aku keluar sepital .. aku nak bela engkau Murni ... nanti ko duduk la dengan aku ... aku bagi ko tempat tinggal dan gaji ..." 
 
Si Murni pun sama gak .. selalu cakap kat aku Makcik kaya sayang dia ... dia pun sayang Makcik Kaya 
dia pernah cakap kat aku suatu hari masa makcik kaya dengan Murni tengah gaduh/merajuk .. 
 
"I see her like my Mother ... She sick . thats why she angry" ..
"She want me to stay with her .. she want to give me 350 ringgit..."   She said she stay somewhere at Garden Villa  (entah aku dah lupa apa nama dia sebut .. tapi ada villa2 laaa... tu aku saja panggil dia makcik kaya)

Aku saja tanya ... " Now .. How much salary u get? ... dia jawab "RM1500" .. aku jawab ... "then .. better you work at the salon than working with her".. 
 
aku bukan apa ... simpati sangat kat dia .. bila tengok dia kena marah n maki dengan Makcik kaya ... aku lak yang rasa geram kat makcik tu ... rasa nak cakap je .... apa makcik ingat dia ni personal nurse acik ke nak marah2? Kadang-kadang tengok perangai Makcik kaya ni buat aku naik angin la ... stress .. geram nak marah ...

Pernah satu petang tu .. makcik kaya nak betulkan sanggul rambut dia ... 

Makcik Kaya .. "Miee ... ko ada sikat?"
"Sikatt ... xde la acikk" jawab aku ... 
"Murnii .... aku nak betulkan rambut aku ni ... Murni .... "
Bangun la si murni terpinga-pinga tak tahu apa benda ... 
nampak makcik kaya pegang rambut dia .. si murni pun pegi la dengan sebelah tangan dia yg bercucuk ubat tu tolong org tua tu ... baru nak bukak getah rambut dia tu .... 
"Aduh .. aduhh ... aduhhh ... sakit la rambut aku bodohhh ... ehh bodoh la dia ni ... aku nak buat sendiri laaa ...  engkau tak payah tolong aku laa .. aku boleh buat sendiri ... aduu sakit la" 
"Miee ... ko tolong cakap ngan dia tak payah tolong akuu..Aku nak buat sendiri " 
 Ahhh sudah ... aku pun terbabit sama lak ... 
aku pun cakap la "Misss . misss.. dont help her .. she want to do herself" 
lepas tu baru la awek Thailand tu duduk tempat dia sambil tengok orang tua tu dok kelebek punjut rambut dia yang memang dah kusut masai tu. 

Kadang aku geram takleh tahan gak ... aku cakap kat makcik kaya ... "dia mana la paham bahasa inggeris sangat ... dia bukannya pandai sangat macam acik punya bahasa inggeris ... dia paham yang basic-basic aje pun" ...
udah orang tua tu membebel ...." cakap bahasa melayu tak paham .. cakap bahasa inggeris pun tak paham ...  bodoh betul la ko ni"
Aduhhhhh .... geramnya aku rasa nak pekup-pekup mulut acik tu biar senyap sikit ... bingit dan sakit hati aku bila dengar dia menyumpah-nyumpah orang. 

Makcik kaya ni dia takleh dengar orang lain bising ... kalau orang lain berbunyi .. dia mula la jadi x betul jugak ... buat pengetahuan korang ... dalam ward ni .. macam-macam bunyi ada ... ada yang kekejap panggil nurse dan doktor (aku belum sampai cerita part ni lagi) ... ada yg dok mengerang sakit ... ada yang dok ulang-ulang ayat "aku nak balikk ... aku nak balik laaa".mengamuk .( makcik belakang row aku. biasanya dia x bunyi sangat..sesekali jer.  ) macam macam bunyi lagi termasuk bunyi mesen tah ape ke benda .. te no nett ... te no nett ... x berenti ....

Bersambung ......

~ It'S OnLy Me ~ 
 Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky