keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 29 Oktober 2021

Tragedi 9 hari 8 malam - part 8

Mamat Baju Merah ni hobi dia selain minum adalah makan ... dia akan merayap sekeliling ward ni .. tengok dekat atas meja orang kalau-kalau ada roti atau apa-apa makanan lain ... dia akan ambik dan makan .... 

Makcik Kaya anti betul dengan mamat baju Merah  .. memang dia marah sangat-sangat ngan mamat tu ... 

biasanya pagi-pagi sarapan dapat roti dengan secawan air panas ... sama jugak dengan minum petang. kadang-kadang roti tu saja je simpan untuk makan bila rasa lapar ... 

Makcik kaya dia pernah cakap ngan aku .... 

"Aku tak suka cina ni ... malam tu dia curi roti aku ... aku nak makan tau tak roti tu ... dia curi roti aku.. ko jangan kasik dia roti .. nanti dia datang carik lagi ... ko jangan kasik dia datang sini.. aku tak suka"

Time dia tak suka ... dia marah lah .... time angin dia tengah baik tu ... 

"Murni ... ko kasik dia roti ni .. ko jangan panggil dia datang sini ... ko pegi bagi dia kat sana" kebetulan tangan si Murni baru cabut ubat ... sebab dia nak g tandas ... pegi la si Murni ni bagi roti dekat cina tu... senyum-senyum je dia ... sambil cakap .."pity him aa .. verry hungry"

di suatu waktu yang lain lak .... "Mie ... ko ada roti? kesian la aku tengok cina apek ni ... kesian dia lapar .. ko ada roti tak?" .. 

kebetulan memang aku takde roti ... soo aku pun cakap laa .. "xde la acik .. saya dah makan roti tu tadi pagi"

Tiba-tiba muncul porter yang hantar barang-barang untuk patient.. masa dia berenti kat lorong aku .. nampak macam dia dok mencari-cari nombor katil ... aku macam dapat agak barang aku pesan dah sampai ... adik aku hantar barang dan baju-baju untuk balik nanti. 

Masa aku dapat barang-barang tu .. Makcik kaya nampak Jute bag warna biru (beg jute yang femes orang dok cetak nama tu)   adik aku letak barang-barang keperluan aku dalam beg kecik tu aje  ... terus makcik kaya tu cakap .... "cantiknye bag .. acik nak bag tuu... bagi lah acik bag tu"

Aku ... "alamak acik ... tak boleh lah ... bag ni adik saya punya .. tengok ada nama dia ni ... dia bagi pinjam aje ni sebab nak hantar barang-barang saya" .... Muka makcik kaya mencebik ... x puas hati dia .. aku diam aje la ..  then aku pun berdiri kat tepi katil untuk kemas barang-barang aku ...

Dalam bag tu adik aku hantar 1 botol mineral .. aku keluarkan dan letak kat meja besi tepi tupperware air aku... then ada 1 pack bun kaya aku keluarkan dan letak kat atas meja besi ..dan aku masukkan baju dan seluar aku dalam bag merah ... Tiba-tiba ....

"Mieeeee ... ko tak baik tipu aku tauuu ... aku tanya ko tadi ada roti ke tidak ... ko kata takde .. ko tau tak .. syurga x rindu tauu orang yang kedekut makanan .... kita patutnya kena dahulukan orang .. baru la kita makan ..... " 

Whattttttttttttttttttt??? uiiiii terus menyirap darah aku bila dia membebel macam tu .. aku pun pandang belakang ke arah makcik tu ... terus aku cakap .... " laaa.... ape lak acik cakap macam tu? memang betul la tadi saya xde roti .. roti ni baruuuu aje adik saya hantar tadi haa ... panas-panas lagi ni baru keluar dari bag.. bukannye saya taknak kasik kat acik... bukannya saya tau dia nak kasik saya apa ..." 

serius weyyyy .. mendidih rasa darah aku ... dah masuk cakap part syurga neraka lak ni ... dah tu malu pun ada ... dia cakap bukannya slow-slow .. aku rasa 1 ward tu boley dengar dia cakap ... dah tu sebok lak nak mintak barang orang ... padahal jauh tau tak meja aku ngan meja dia tu ... boleh dia nampak apa yang aku ada ... siott jerrr ... 

then dia pun cakap ... "ko bagi la acik 2 ketul roti .. satu acik bagi kat dia ... satu lagi acik nak makan" selamba macam takde ape-ape berlaku ...

" Boleh ... takde masalah kalau saya nak bagi acik pun .Tunggu sekejapp.. " .. aku pun ambik paket roti tu dan bukak .. aku keluarkan 2 buku roti dan bagi kat makcik kaya ... then aku patah balik ke tempat aku ... 

Makcik kaya ambil sebuku roti kaya tu n bagi mamat baju merah .. laju je mamat tu datang ambik makanan ... memang dia tunggu-tunggu je kalau ada makanan ... makcik kaya pun makan roti tu ... baru dia kunyah .. tiba-tiba dia melalak lagiiiii .... 

"alamak ... roti kaya ke mieee? aku tak boleh makan roti kaya ... tengok mulut aku dah bengkak ni ... ko tengok mieee ... bengkak kan mulut aku niiii .... sambil menjuih-juihkan bibir dia keluar ..seolah-olah bibir dia bengkak .aku tak boleh makan roti kaya ni miee " 



Aku dalam hati ... udah ape pulak laaa makcik ni soranggg ... tu la tahaup sangat nak benda orang .. tak pasal-pasal mendapatt ... tak kuasa la aku melayan makcik ni ... Macam dalam gambar tu la dia dok tunjuk kat aku bibir dia bengkak. Aku nengok xde ape pun.. entahlah..

Time lunch dia dok membebel-bebel lagi .. 

Ada nurse datang bagi ubat .. elok aje nurse tu tanya .."makcik dah makan?" .

makcik tu membebel.. "aku tak mau makan nasik ..tak lalu la tekak akuu.. semalam ada doktor tu kata nak belanja aku KFC.. aku tunggu janji diaa ... aku tak boleh .. kalau orang dah janji dengan aku .. aku pegang janji ... " 

memang sampai ke malam tu dia tak makan pun ... kebanyakan masa makanan dia tu memang bagi kat cina baju merah tu aje ... memang dia tak lalu ke ... atau dia merajuk ke ... entah lahh ... 

Bersambung ....

~ It'S OnLy Me ~ 

Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky